• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Issan8

Nu låter det som att vi alla är less på att vara höggravida å vänta på att bebisarna ska komma. Idag hoppade jag in och jobbade som barnvakt 8 timmar åt en jättego 3-åring. FIck faktiskt denna dagen att gå mycket snabbare, har knappt tänkt på bebis å förlossning.

Det jobbigaste nu är hettan, jag har vart konstant svettig heeeeela dagen. Dessa 30 grader (skuggtemp) tar musten ur mig.
    Det goda livet, tack det ger mig lite hopp kring detta att inte känna ett dugg att kroppen förbereder sig. 1 vecka kvar till BF å jag vet fasen inte ens hur en förvärk känns. Jag hoppas varje gång jag kissar att det ska vara nåt i trosorna men inget förutom lite mera flyningar än normalt.  

Nu måste jag gå och äta som vanligt....käkade en jätteportion hemgjord pyttipanna m två ägg som kära mannen lagade vid 8, sen har jag ätit vindruvor å choklad efter middan men nu måste jag ta en rejäl portion flingor annars kan jag inte somna. Är det bara jag som äter som ett helt fotbollslag nu sista tiden?

Just det, engelska version av en unge i minuten heter one born every minute. God natt och hoppas ni får en ok natt.

• sally12

Issan jag äter också som ett fotbollslag!
    Idag vet jag inte hur ofta och mycket jag faktiskt ätit :o

• Gadget

Issan8, jag har inte heller känt en förvärk innan mitt började eller vad man ska kalla det igår morse tidigt då i v 39+4.

Har lyckats sova/slumra ett par timmar men fixar det inte mer. Klockade värkar lite halvdant med väckarklockan nu ett tag och de verkar komma var 8:e minut nu så en förbättring i alla fall. Ska försöka äta och vagga runt och se om det blir värre eller om jag får nöja mig med mitt vanliga läkarbesök kl 11. Spännande att höra vad som hänt med tappen/munnen i alla fall.
    Värkarna gör ont som sjutton i ryggen och jag måste andas mig igenom dem. Vill ha riktig förlossning nu.

• oxle bo
    Gadget skrev 2012-08-01 03:38:03 följande:
    Issan8, jag har inte heller känt en förvärk innan mitt började eller vad man ska kalla det igår morse tidigt då i v 39+4.

Har lyckats sova/slumra ett par timmar men fixar det inte mer. Klockade värkar lite halvdant med väckarklockan nu ett tag och de verkar komma var 8:e minut nu så en förbättring i alla fall. Ska försöka äta och vagga runt och se om det blir värre eller om jag får nöja mig med mitt vanliga läkarbesök kl 11. Spännande att höra vad som hänt med tappen/munnen i alla fall.
    Värkarna gör ont som sjutton i ryggen och jag måste andas mig igenom dem. Vill ha riktig förlossning nu.
    då kan vi vagga i kapp ;)

hoppas våra små kommer snart,så de inte avtar--
  • LiJon

Jaa äntligen augusti! {#emotions_dlg.flower}

Känner mig också helt färdig med det här nu. Otymplig, sammandragningar, svällda ben och fötter och dessutom ser det ut som att jag gått upp fem kilo bara i ansiktet senaste veckan, hoppas det är vätska bara...

Det absolut jobbigaste nu är att jag blivit pangbom förkyld, och vi bor nu hos svärisarna för att vara hundvakt fram till fredag kväll. Jag är lite allergisk i vanliga fall men inte så att det direkt stör, är jag däremot det minsta förkyld blir allergin tio gånger värre. Så nu rinner ögon och näsa precis hela tiden och jag nyser konstant, och feber på det. Får såå dåligt samvete också, det är en superaktiv hanhund på sex månader och han låg och pep i tristess hela dagen igår. Försökte stimulera honom så gott det gick, med godis och trick och (korta) promenader. Är själv med honom fram till 16, så sambon fick sticka ut med honom en timme direkt efter jobbet igår. Fasar för hur det ska bli resten av veckan, orkar ju knappt ta hand om mig själv. Vi har en "back-up" som kan rycka in om det är något (antar att de menade om vi skulle behöva åka till förlossningen eller så) men det känns så dumt när vi har åtagit oss att ta hand om honom, hatar att känna mig 'besvärlig' men just nu längtar jag bara hem till lägenheten och att få vila ut förkylningen :(

(Nu kan man ju inte jämföra hundar o barn direkt men jag kan bara tänka mig hur det skulle vara att ta hand om ett barn samtidigt som man själv är höggravid, sjuk och helt slut... eloge till er!)

• LiJon

Spännande Gadget och oxle bo, håller tummarna för att ni har era små SNART!