• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Challelotten

Grattis tedsy :0)

Nu börjar pojkarna komma.

Lycka till gadget, bättre att ringa in och fråga eller få nått så du kan sova.

Ja äntligen augusti och 10 dagar kvar till bf. Man kanske ska sätta på skivan med zumba express och se om man kan lura ut den lille lite tidigare? ;D

• Sommaren12

Issan: jag har lärt mig räkna från värken börjar tills nästa värk börjar.

Kampis: fynd! Var hittade du den? :)

• DetGodaLivet
    Kampis skrev 2012-08-01 09:29:47 följande:
    hahha köpte just en vinteroverall till bebisen i storlek 68, tänkt som så att i slutet på vintern lär den ju vilja sitta i snön (om det finns nån) och köpte en Villervalla nästan helt ny för 200 kr :O
    Ja det har jag med gjort, även om man vill förtränga det nu så har vi ju vinter fram till mars-april i det här landet.

Jag gjorde för övrigt samm storleksbedömnuing som du och köpte en Villervalla 68, de är ganska rymliga så det bör räcka. Har jag räknat fel så får jag nog igen mina pengar. Köpte den ny på 70% rea.    
  • Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-08-01 10:12:37 följande:
    Kampis: fynd! Var hittade du den? :)

På loppissidan på fb, barnsaker i kalmar heter den typ.

Detgodalivet: Ja jag kollade på dotterns viktolängdkurva och hon skulle ha kunnat ha den när hon va i samma ålder som bebis kommer vara i vinter   , sen är det ju så svårt med vinterkläder eftersom de är så rymliga, men hellre för stort än för litet :)
  • eightythree

Grattis Tesdy!!

Eller hur Nettan!
    Sommaren: vet inte men vad jag läst och hört är det ett tecken på att det är nära om det är blodstrimmor i proppen. Hoppas på att det är så! nu i kombination med att magen är körig hoppas jag V e r k l i g e n att det närmar sig!

Måste bara berätta om två andra saker. Dels fick jag mina yrkeslegitimationer hem igår och idag fick vi besked av mäklaren att säljaren godtar vårt bud vi lagt på ett hus! Ska och titta idag igen och förmodligen blir det kontrakt på måndag och inflyttning i november!

• oxle bo

har varit inne nu, blir vändning igen då den väntsig, sen tar dom vattnet,ska tillbaka halv14.
    blir bebisidag sa han

• astro

Det här med stjärntecken ja. Jag har pusslat ihop några texter, utgick ifrån "födda"-listan så om någon som fick barn före juli känner sig överhoppad, säg bara till.

OXEN (19/4-20/5)

Ett tryggt och stabilt jordtecken med praktiskt handlag och ett romantiskt hjärta. Oxen är trofast, envis och jordnära, svår att rubba helt enkelt. Jobbar flitigt när hen jobbar men är i övrigt lite av en soffpotatis som älskar bekvämlighet. Oxen har gröna fingrar, hand med djur och småbarn och stort tålamod.

Den rörliga dekaden (10-20/5) av Oxen har ofta lite mer intellektuella intressen, gillar böcker, att gå kurser och sådana saker, och satsar ofta på ett akademiskt jobb. Ofta mycket duktig på ekonomi och matematik.