• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novixi

Håller tummarna NiniMe! Nu är det verkligen din tur att få ut din lilla prinsessa! :)

Grattis till alla nya tillskott i tråden! Det riktigt regnar bebisar nu, och det kommer nog fortsätta göra det ett tag till :)

• fru Elle

Håller tummarna på att denna hinnesvepning ger resultat NiniMe!

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Albasmamma

Grattis till alla nykomlingar!

Håller tummar och tår nu NiniMe, absolut din tur nu! 
    Gadget: hoppas på bebis idag!

Mammsen: jag hade med mig två st ombyten i strl 56 till BB och använde bara det ena när vi åkte hem. Annars hade vi BB-kläderna på och sen åkte ju vi hem på fm dagen efter gossen är född. Om man är kvar längre kanske man gärna vill ha med mer ombyten. När Dante föddes var han ju 52 cm och jag använder mest 50/56 eller bara 56 och det passar bra. Än så länge har det inte gått åt så mycket ombyten. 

Minns inte vem det var som tipsade om Purelan men tusen tack iaf! :) Köpte den igår till mina såriga bröstvårtor och det känns som om det hjälper, tillsammans med bröstmjölk och luftning.       

• Novixi

Vi kommer ha en del ombyten till bebis med oss denna gången till BB. Hade bara packat "åka-hem"-kläder till sonen och när han föddes var han 51 cm lång. BB hade bara kläder i strl 62-68 så han drunknade ju i dem!
    Så kommer absolut ha mer ombyten som passar denna gången, lite i strl 50 och lite i strl 56.

• tjockisbullen

Vi fick ännu inte åka hem:( 
    Istället blir det solning för Nelson i 12 h nu.
    Tyckte de kunde solat honom igår redan, har ju varit en del dagar här på BB nu och jag längtar som en tok efter min lilla tjej hemma och hon saknar ju mig också plus att jag saknar ju sambon också såklart som inte kan vara här med oss eftersom han måste vara med lilltjejen så det känns frustrerande nu:(
    Det är inte säkert att vi får åka hem imorgon heller men jag håller verkligen tummarna! 

• ullis1990

Ni som fått hinnsvepning: har eran slempropp gått innan? Har eran tapp varit påverkad/öppen/mjuk? :)

• fru Elle
    tjockisbullen skrev 2012-07-31 15:00:52 följande:
    Vi fick ännu inte åka hem:( 
    Istället blir det solning för Nelson i 12 h nu.
    Tyckte de kunde solat honom igår redan, har ju varit en del dagar här på BB nu och jag längtar som en tok efter min lilla tjej hemma och hon saknar ju mig också plus att jag saknar ju sambon också såklart som inte kan vara här med oss eftersom han måste vara med lilltjejen så det känns frustrerande nu:(
    Det är inte säkert att vi får åka hem imorgon heller men jag håller verkligen tummarna! 
    Hoppas att ni får åka hem imorgon, förstår att du saknar din dotter och din sambo.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Ellenbmt

Kram Bullen!

Ringde till min bm nu, talade in medelande. hoppas hon ringer upp. Jag har under dagens lopp insett att jag är påväg att börja må riktigt jävla dåligt. Inser att jag skiter lite i vad min dotter gör och är nöjd om hon är mätt. Vill inte leka med henne alls och vill bara ligga i soffan med mobilen i högsta hugg. Svårt att motivera mig till något öht!
    Vill inte bli igångsatt men alltså nåt måste jag få hjälp med, ringde dagis å grinade efter hjälp så jag får lämna henne tre timmar i morgon... Det är en bra bit på vägen men jag blev inte gladare för det....