• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Jag har lyckats klocka mina ryggvärkar och de kommer hyfsat regelbundet var tionde minut men är inte så långa, max en minut gissar jag. Hoppas att regelbundenheten ändå är ett gott tecken. Fortsätter vanka runt i lägenheten.

• DetGodaLivet

Grattis till alla er som fått eller är på gång.

Själv är jag rätt less på livet, de sista veckorna är banne mig inget roliga, och orkar inte skriva här så mycket heller fast jag läser varje dag.

Mina tidigare barn är födda 2 resp 1 vecka över tiden så har inga direkta förhoppningar om att få för tidigt heller. BF 16:e augusti, fattar inte hur man ska orka.     

• astro

Nu är jag mer eller mindre säker på att de räknat fel på BF. Jag har hamnat i min "vampyrfas", sover som ett murmeldjur på dagen, kan inte sova på natten. Äter ytterst lite och har svårt att dricka, utom på kvällen. Det  brukar inträffa 2-6 dagar innan förlossningen. Så 13/8 lär nog inte stämma.

Maken känner också igen tecknen och håller tummarna för att inget händer före snittet i övermorgon. 

• Sommaren12
    DetGodaLivet skrev 2012-07-31 19:27:31 följande:
    Själv är jag rätt less på livet, de sista veckorna är banne mig inget roliga, och orkar inte skriva här så mycket heller fast jag läser varje dag.
    Jag håller  med dig. Det är inte kul längre. Det är bara en trist jäkla väntan på att nåt ska sätta igång och allt är tungt och jobbigt. Känner mig inte så munter längre heller. 
  • mammsen

Här är en till morsa som inte är på topp! Jag har lämnat över allt ansvar till sambon och kommer på mig själv då och då bli sur på dottern för att hon skrattar för högt, pratar gnälligt, dansar i bakgrunden när jag tiyttar på tv eller bara kommer och pratar med mig ibland! Skuldkänslor? JA! Men sammtidigt så har jag det bra, dottern går på dagis 20timmar i veckan här (det är det alla barn får gratis i vår kommun när föräldrarna är föräldralediga eller arbetslösa osv) och sambon jobbar bara 20 timmat/vecka för tillfället så de åker hemmifrån och kommer hem sammtidigt. Det är såå skönt! Min sambo har haft semester och började jobba i måndags igen och det är med underbart! Helt sjukt att jag känner så!! Jag vill bara vara ifred och ha lungn och ro... Imorgon kommer sambons pappa och hans fru och stannar över en natt eller 2 jag har bara träffat dem en gång med de är underbara människor så jag ser fram emot det och hoppas att det kan få mig på lite andra tanker, då blir jag ju tvungen att behärska mig lixom :) Men men, snart har både vi och barnen glömt detta och allt är guld och gröna skogar ;) Bra Ellen att våga ta för sig av hjälpen som finns! Det behöver både du och dottern :)

• A R

Vad det händer saker här! Håller tummarna gör er som är på g.

Själv var jag hos BM idag och alla värden var toppen likaså hjärtljuden och bebisen är fixerad. Bf30/8 och tredje barnet så BM tyckte det var ovanligt tidigt.
    Mår bra men med en enorm tyngd mellan benen och naturligtvis trött och flåsig.
    Ännu har jag inget behov av att bebisen ska komma innan bf utan njuter av att vara gravid (fast jag vet att det kan svänga snabbt).

Nu är vi tillbaka på landet och i bilen på vägen ut hade vi två kompisar till äldsta sonen med. Jag satt och tittade på första avsnittet av en unge i minuten och jag grinade namne mig nästan hela vägen ut till landet. Som tur var tror jag inte killarna märkte något. Kunde inte sluta kolla och nu undrar jag om jag törs se mer. Kommer i håg hur ont det gör.

Vad menar ni med tappen framåt och bakåt? Någon som vill förklara det för mig?

• Sommaren12

Många snackar om ett tryck mellan benen. Antar att ni menar att bebis borrar ner sig och trycker på. Har inte känt det alls. Kan känna ett tryck neråt i magen ibland men inte så ofta och inte sådär enormt. Nån beskrev det som att ha en melon hängandes mellan benen. 
    Måste man känna det innan det är dags eller är det också individuellt? Annars är det nog lååångt kvar för mig för jag har inte känt nåt liknande. :/

• Ellenbmt

Sommaren, jag kände ett svidande hugg när dottern fixerade sig. Sedan ingenting förän de riiiiiktiga värkarna kom. Sånt är nog, som allt annat, individuellt...