• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis
    oxle bo skrev 2012-08-01 10:55:41 följande:
    har varit inne nu, blir vändning igen då den väntsig, sen tar dom vattnet,ska tillbaka halv14.
    blir bebisidag sa han

Men gud så spännande Oxie!!! Lycka till!
  • fru Elle

Har en del overaller i förrådet som jag tänkte använda denna gången med. Två marinblå vindfleeceovelaller en i 62 och en i 74. Sen har jag en fodrad overall i 68 från Villervalla i jeanstyg som jag fyndade för max 150 kr när de hade utförsäljning av provkollektion och tidigare kollektioner. Perfekt när man kan få användning för kläderna som barnen har haft tidigare.

• FruKå

Åå vad kul o spännande oxlebo, lycka till!

Själv trodde jag att NU fick jag min första värk, på riktigt! Men... Det var bara 2an som behövde göras.. Suck.

Ja vinteroverall är väl inte allt för dumt att köpa nu! Har redan en som är min gamla! en ljusgul med ludd på huvan, haha. Vet ej vilken storlek det är iofs.

• astro
    TVILLINGARNA (20/5-20/6)

Ingen är så gladlynt och populär som Tvillingen. Detta är vänskapens tecken. Tvillingen är lätt att komma överens med, allmänbildad, nyfiken och fördomsfri.  Tvillingen kan visserligen också vara en smula ombytlig och byter intressen mycket ofta, så fördjupningen blir det lite si och så med.

Den rörliga dekaden (10-20/6) är den ultimata Tvillingen som är nyfiken på allt, vill resa, se världen, ta till sig nya intryck hela tiden. Detta är lite av en festprisse som kan ha något svårt att rota sig, som förälskar sig ofta men troligen dröjer med att ge sig in i ett seriöst förhållande. Lär sig nya saker blixtsnabbt. 
  • astro
    KRÄFTAN (20/6-22/7)

Månens eget tecken, Kräftan, är konstnärlig och känslig men har en vilja av stål. Det här tecknet brukar satsa på något kreativt eller också fokusera helt på familjelivet. Familj och samhörighet är fenomenalt viktigt för hen. I övrigt har Kräftan god smak och vanligen medfödd skicklighet som kock. Kräftan har skarp intuition.

Den kardinala dekaden (20/6-1/7) är en riktig ledartyp som inte gillar när andra bestämmer men däremot väldigt gärna går i spetsen. Mångbegåvad konstnär som antagligen föredrar textil, keramik eller smyckesmide men som också har  talang för bildkonst och musik. 

Den fasta dekaden (1-11/7) väljer sina vänner med omsorg och är reserverad mot främlingar. Lite mystisk i framtoningen, en människa som ifrågasätter och som ofta går sin egen väg. Musikalisk och dessutom troligen försedd med andra kreativa talanger.

Den rörliga dekaden (11-22/7) är väldigt intresserad av den mänskliga själen och kan luta åt att bli terapeut eller präst. Mjuk och hänsynsfull men också bestämd. Har en naturlig fallenhet för att få andra att må bättre. Mycket intelligent och empatisk. 
  • Kampis

Blomsterfräna: tur at jag hann först moahhaha! ;)

Astro: Jag är kräfta och det mesta stämmer jäkligt bra på mig, utom det där med att vara konstnärlig - vid målning tex skulle man nog inte kunna se skillnad på mina och dotterns teckningar!! 

• astro
    LEJONET (22/7-22/8)

Charmig latmask brukar man säga om Lejonet. Det är inte riktigt sant. Charmen finns där men Lejon är absolut inte alltid lata, däremot tycker de om att koppla av och de är så bra på det att andra blir avundsjuka. Lejon är också sociala, vänliga och generösa och dessutom bra på det mesta. Men skämmer man bort dem kan de bli odrägliga. 

Den kardinala dekaden (22/7-1/8) är hemvist för ambitiösa och drivna Lejon. Här hittar man idrottsmän, chefer och politiker, bl a. Humöret kan vara lite ojämnt men det vägs upp av en otroligt stark karisma och en intagande personlighet.

Den fasta dekaden (1-12/8) är totala Lejon. Gör ingenting i onödan man kan uträtta storverk om det verkar vettigt. Går sin egen väg i alla sammanhang och bryr sig inte det minsta om "hur man alltid har gjort det här". Bryter ofta ny mark, uppfinner smarta lösningar och inspirerar andra.

Den rörliga dekaden (12-22/8) gillar resor och äventyr mer än andra Lejon. Hen är självständig och oberoende, men har inget emot att samarbeta med andra och är lätt att kompromissa med. Det rörliga Lejonet älskar att tävla.