• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Hinnsvep gjort, min livmodertapp var denna gången framåtlutad och precis i läge för att göra det som skall göras, mjuk och fin, fortfarande öppen 4 cm...
    Har mensvärk som är starkare och kommer typ 10-15 min mellan, dom gör inte så ont som jag vill att dom ska göra så jag vågar inte hoppas för mycket, har mer blod och slem som kommer denna gången... Nu hoppas jag att det kör igång ordentligt....

• Xericax

Har försökt packa bb-väskan idag. Delade upp det i två väskor, en att ta med till förlossningen och en med kläder åt mig och lillen inför hemfärden, den får mannen ta med senare. Blev inte så mycket i den första väskan men är inte riktigt klar med den än. Ska köpa någon tidning att ta med och något gott att äta (med risk att jag äter upp det innan det blir dags att fara till förlossningen). Och amnings-bh ska jag också packa med bara de torkar, har just tvättat dem. Här brukar man vara ganska länge på BB då man är förstföderska, minst tre dagar och upp mot en vecka beroende på hur det går med amning och sånt. Men jag räknar med att mannen kan hämta det som jag glömt att packa för vi bor ändå rätt nära. 

Ni som fött redan eller har barn från tidigare, vad har ni haft med  som ni tyckt varit nödvändigt/onödigt eller önskat att ni haft med?

För de som har tråkigt i väntan på de små så kan jag tipsa om en kul tråd här på FL, det är kommentarer som pappor har sagt angående graviditeter och förlossningar, www.familjeliv.se/Forum-2-10/m19135338.html

• NiniMe

Ja jag hoppas verkligen på detta nu... Men man har läst så många som det inte lyckats på, men min bm vad förvånad att hon var kvar i magen efter förra hinnsvepet så det är ju lovande att det ska hända ngt denna gången eftersom tappen är där den ska vara Mensvärken håller i sig

• Gadget

Hejar på dig NiniMe, själv tycker jag att min värk avtagit. Försöker få med mig mannen ut på promenad för jag har tröttnat på att gå fram och tillbaka i vår lilla tvåa, men han ska bara först eftersom han räknar med att det ska bli bebis nu. Medan jag tänker att om vi inte går ut och går kommer det i alla fall ingen bebis, alla mail han ska skriva (jobbar hemifrån) kan han göra medan jag roar mig med riktiga värkar.
    Det kommer i alla fall ganska mycket rosa, äggviteaktiga saker när jag går på toa så slemproppen släpper i alla fall fortfarande.