• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    astro skrev 2012-07-31 19:31:21 följande:
    Nu är jag mer eller mindre säker på att de räknat fel på BF. Jag har hamnat i min "vampyrfas", sover som ett murmeldjur på dagen, kan inte sova på natten. Äter ytterst lite och har svårt att dricka, utom på kvällen. Det  brukar inträffa 2-6 dagar innan förlossningen. Så 13/8 lär nog inte stämma.

Maken känner också igen tecknen och håller tummarna för att inget händer före snittet i övermorgon. 

Jag hoppas också allt går som planerat för er! Ändå är det rätt häftigt att du/ni har sån kännedom om hur din kropp funkar.
  • DetGodaLivet

Alltså... gällande det här med känningar innan så tycker jag inte ni som ej känner något ska ta det som ett tecken på att det nödvändigtvis behöver dröja lång tid.

Min förra graviditet hade jag inga känningar alls om att förlossningen var på G. Ingen slempropp, inga sammandragningar eller förv'ärkar som jag kände av osv. 

Började känna en lätt "mensvärk" vid klockan sex på morgonen, som smabbt övergick i vrålont och sedan åkte vi in vid sjutiden (kanske var hal åtta när vi väl var inne o undersökningen gjordes). Då var jag öppen 10 cm Så det kan ju hända mycket utan att man märker det.

• fru Elle

Jag har heller inte känt av så mycket innan det har startat igång, mina har inte varit fixerade alls utan rörliga bara dagarna innan förlossningarna har startat. Så det kan nog vara väldigt olika.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • astro
    Stövelkatten skrev 2012-07-31 21:16:01 följande:
    Jag hoppas också allt går som planerat för er! Ändå är det rätt häftigt att du/ni har sån kännedom om hur din kropp funkar.
    Fördelen med att ha sex barn

Lite som att ha varit gift riktigt länge, ibland kan man bara fylla i exakt vad ens livskamrat kommer att säga  
  • Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-07-31 20:50:14 följande:
    Många snackar om ett tryck mellan benen. Antar att ni menar att bebis borrar ner sig och trycker på. Har inte känt det alls. Kan känna ett tryck neråt i magen ibland men inte så ofta och inte sådär enormt. Nån beskrev det som att ha en melon hängandes mellan benen. 
    Måste man känna det innan det är dags eller är det också individuellt? Annars är det nog lååångt kvar för mig för jag har inte känt nåt liknande. :/

Har inte heller varit med om denna "tyngd" som man hör om, varken nu eller förra gången
  • oxle bo

hmm undrar om de kan vara på g för mig,
    värkar var 10 min inågra timmar. inte så jätte ont, men andas lite för mig själv...

har ju UL imorgon kl 15 då min mage blivit 1cm mindre sist(för en vecka sen) o den låg lite på tvären o hon viste inte vad som var huvud...
    skullr ringa om jag fick värkar. men vill ha ondare innan jag ringer
    känns ju dumt o åka in ionödan.

ligger den med huvudet "UPP" den ligger lixom på tvären, så blir de snitt...

BF+2

dottern kom +5
    sonen +17

o när man klockar värkar, när e den slut lixom.. det spänner ju ett tag efter de onda börjar gå ner så att säga.

• Jloow

Oxle bo: jag skulle ringa. Speciellt om det finns risk för att bebis är i säte..

• oxle bo
    Jloow skrev 2012-07-31 22:32:02 följande:
    Oxle bo: jag skulle ringa. Speciellt om det finns risk för att bebis är i säte..
    okej ,men jag väntar tills dom gör ondare,,gillar inte o ringa i onödan..
    dom kanke slutar med..

har BM halv 12 o UL 15 i morgon..
  • Sommaren12

Ok. Gissade att det va så men så många skriver om det så tänkte att det kanske e en sån där obligatorisk sak man känner innan det är dags.

Nu ska vi se om man lyckas sova i natt...