• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Sommaren: ja det brukar komma ut rätt mycket bra grejer!

Millas:; jag hade bakdag här i .. fredas tror jag det  var. Bullar, chokladmuffins syltgrottor och sockerkakor. allt i dubbel sats så nu jäklar finns det kakor hemma!!  

• babyhummingbird

Här bakas det knäckebröd för fullt.. Eller sådana här frökex.. Så goda! Har laddat en ordentlig burk i förlossningsväskan också! BF imorgon.. får bli en långpromenad på morgonen och sedan hålla tummarna bara ;)

• squib

9 kvar till bf, verkligheten sköljer över en ibland att när som helst kan det börja!!!! Jag är helt upp och ner, taggad till tusen ena sekunden och nästa livrädd. ;) jag har tyvärr inga känningar (förutom dålig mage), jag mår superbra och vet knappt vad en sammandragning/förvärk är för något.

• anneh

Var hos bm imorse, hon undersökte mig, fick in ett finger i tappen.

Nu kom det blod (brunaktigt) i trosorna, stort som 2 femkronor ungefär. Ofarligt, visst? Kan tänka mig att det är tappen som blev lite retad?

• FruKå

Åh vad ni bakar! Kanske lär man göra något. Frökex! De lär ja kolla upp! :) Bullar äter jag bara upp så ett par kladdkakor och äppelpajer tror jag att jag ska göra någon dag.

Härligt Bullen att äntligen få komma hem!

• Novixi

Ellenbmt: man får ändå upp lite förhoppning om att denna ska komma ungefär som förra eller lite tidigare när alla säger så. Trots att jag försökt ställa in mig på att det kan dröja.
    Enligt äl så borde jag vara en vecka längre än vad jag är, alltså ca 39+6 idag. Vet nämligen precis när jag hade äl för jag testade mig med äl-stickor när jag blev gravid. Men de flyttade mig en vecka på rul.