• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruKå

Grattis sommaren till nio år! Vi firar oxå nio år, fast den 10e, när bebis är beräknad... Kom jag på nu!!! Tiden går fort...

• eightythree

Grattis på dagen sommaren!

Nu är det bestämt. På måndag skriver vi huskontrakt! ) känns bra att veta att vi bara kommer att bo i denna lägenhet 3-4 månader med bebisen. trivs verkligen inte här.

Nu ska det bli vila en stund!

• A R

Tror min slempropp håller på att släppa, sedan några dagar tillbaka har jag tjockt äggviteliknande slem som kommer ut. Blä... 
    Vill inte föda ännu och visst är det så att den kan släppa långt innan förlossningen startar? Har bf 30/8 och vill inte att pyret kikar ut än på några veckor. 

• Sommaren12
    A R skrev 2012-08-01 17:14:42 följande:
    Tror min slempropp håller på att släppa, sedan några dagar tillbaka har jag tjockt äggviteliknande slem som kommer ut. Blä... 
    Vill inte föda ännu och visst är det så att den kan släppa långt innan förlossningen startar? Har bf 30/8 och vill inte att pyret kikar ut än på några veckor. 
    Ja slemmisen kan ju släppa långt innan. Min släppte tex i v 25 tror jag det var. Den återbildas så nu väntar jag på den igen. :)

Tack alla för grattisen! :)

Och grattis till huset eightythree! {#emotions_dlg.flower} 
  • Mamma070912

Äntligen august!i
    Alla är så nära, jag har 4 veckor kvar... eller 6. Hoppas på nästa vecka
    Novixi: Gick du på tul? Tror vi pratade om det för längesen... Tänkte iom att du blev flyttad på rul så kanske bebben har varit mindre hela tiden. Du borde ju få väldigt snart då om du egentligen är fullgången nu.

DetGodaLivet: Tänkte på dig igår, att du inte skrivit så mycket det sista... Hoppas det löser sig med ditt/era problem till det bästa snart. Jobbigt nu när det är så nära för dig. *Styrkekram*

Astro: Tack för horoskop! Jag läser aldrig om sånt annars, men tyckte det var väldigt intressant då vi är två kräftor och två lejon i familjen än så länge, får väll se vad bebisen blir

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Noli

Håller tummarna för som det är nära för nu! Och grattis förstås till de nya bebisarna jag inte hunnit med, och till dig Sommaren12. Nio år är inte illa!

För att vara lite ego så känns det jättetungt med amningen nu. Fick aldrig till det med storebror, då jag upplevde att han inte blev mätt av min mjölk och att amningen tog så otroligt lång tid vilket troligtvis berodde på att jag har "tungsugna" bröst (ett tecken är att bebisen måste suga många tag innan den sväljer). Kämpade i 3 månader (med ersättning som tillägg vid behov) och alltihop var så förknippat med dåligt samvete och ångest.

Och nu känns det som att historien upprepar sig med lillebror Han vill amma precis hela tiden (eller snutta?) och verkar inte nöjd även efter ett maratonpass med amning, vilket såklart blir jobbigt för både honom och mig. Jag kan inte lägga ifrån mig honom alls utan att han blir missnöjd, varken till sin pappa eller sängen. Har suttit upp vaken hela natten med honom i famnen och fasar inför en ny natt. Imorgon bitti ska vi åka till amningsmottagningen på sjukhuset och få lite råd, men tror inte det kommer att lösa någonting för jag gjorde samma sak när det krånglade med storebror och vi fick ju som sagt aldrig till det. Vill så gärna helamma och känner mig jätteledsen över detta. För att förtydliga så har jag inga åsikter om de som väljer ersättning istället, men jag vill verkligen amma. Blivit mycket tårar idag.

Sorry för ett sådant nedstämt inlägg i tråden! 

• NiniMe

Ska bara uppdatera, hade lite starkare förvärkar ett par timmar vid middagstid och nu börjar det komma igen.. Dock känner jag inte mycket att det skulle vara igång direkt, känns som jag kommer vara gravid hela mitt liv hahaha....

• Sommaren12
    NiniMe skrev 2012-08-01 17:58:40 följande:
    Ska bara uppdatera, hade lite starkare förvärkar ett par timmar vid middagstid och nu börjar det komma igen.. Dock känner jag inte mycket att det skulle vara igång direkt, känns som jag kommer vara gravid hela mitt liv hahaha....
    Jamen herregud, vad är det för envis unge du väntar?! KOM IGEN NU. ACTION!!