• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Ja hon är VERKLIGEN en snigel därinne hahaha.. Känns helt sjukt att man ska behöva ha dessa tecken i all evighet på att det är på g så händer INGENTIIIIIIIING...
    Mina sd är visserligen hårdare också nu men ja dom gör ju inte ont, och nu vill jag  faktiskt ha lite mer ONT
    Jag trodde ju verkligen att denna lilla loppan skulle komma lite innan bf, men den turen hade jag inte haha, nu får jag lida för dom tankarna
    Men tro mig, om jag inte har alltför jävla ont direkt så kommer jag skriva här när jag klockar värkar

• babyhummingbird

Vattnet gick innan idag och nu ska jag läggas in på förlossningen eftersom lillfisen bajsat i vattnet så det var grönt.. Så antingen kanske det kommer igång av sig själv.. Eller så blir det igångsättning imorgon! Väldigt punktlig bebis eftersom jag har BF imorgon! :D

• LiJon

Sommaren12 skrev 2012-08-01 21:01:51 följande:
    Jag tycker vi slår dövörat till och litar på våra egna beräkningar! la la la... Drömmer

Jag har med mycket mer sd nu. En dag förra veckan var jag stenhård om magen konstant hela dagen. Mina varierar från att inte kännas alls till att göra lite lätt ont. Har märkt med att när jag ligger ner på rygg så får jag genast ihållande sd som inte ger med sig. Om jag vänder mig på sidan så släpper det men när jag vänder tillbaka på rygg kommer det direkt. Skumt.

Haha eller hur, så får man väl räkna med att det blir seeega dagar om man går över sitt eget BF ;) 
    Ja mina sd blir också värre när jag ligger, helt omöjligt ibland, lättar lite på sidan men kommer då också. Men det påverkas säkert av läge, stående får jag dom nästan aldrig nu men hela tiden i sittande.
    iväntanpådig skrev 2012-08-01 21:05:29 följande:
    LiJon precis så där har jag oxå! Jag känner mig ganska säker på att det är förvärkar som "bråkar"..man skulle ju bli glad om man vet att dom gör nytta?!  Märker av det på natten oxå när jag ska på alla tusen toalettbesök men i övrigt får jag sova. Skulle säga att jag har uppskattningsvis ca 4 sammandragningar i timmen under 3 dagar nu.  Såna som gör att jag får svårt att andas. Vissa tar lite ont (har tagit paracetamol,gav lite effekt men känner fortfarande av dom) men andra gör det bara obehagligt speciellt med trycker i bröstet...  Ilningar i underlivet har jag oxå. 37+4 idag. Ska till MVC imorgon och ska fråga upp om det. UL på fredag!  Men som sagt vet inte om det gör nytta,är normalt eller om man ska kolla upp det?? 

Ja man vill ju gärna veta att det händer nånting! Någon funktion måste det ju fylla, det är väl att livmodern tränar kanske... Märker också av det på natten, mest när jag lägger mig men vaknar då inte av dom under nätterna. Men det är just att de är så frekventa att de kommer med jämna mellanrum, om det är normalt. Tänkte höra med bm på fredag när jag ska dit, men du får gärna meddela vad de sa på mvc :) Har också ilningar neråt, hemska ibland! Känns som en kraftig nål eller nåt som körs rakt upp. 37+4 jag med! Enligt RUL då ;) vad är det för UL  du ska på?

• Tesdy

Lycka till Hummingbird!

Ninime: du skall bara veta hur nära det var att jag uppdaterade er mer här inne under min fl så jag hoppas på att få se en uppdatering ifrån dug, men kommer det inget så har jag förståelse för det

• eightythree

Babyhummingbird: lycka till! Snart har du den lill* hos dig!

• FruKå

Alltså nu börjar det kännas mysko! Har inte gjort mycket idag men har haft sd heela dagen, som gör ont! På eftermiddagen kunde jag inte ens lugga pga värk i svank och ljumskar. Det hugger till ordentligt då och då och nu när jag ligger i sängen känns det som att det molar, sticks, hugger och drar både fram och bak :/ Skön smärta ändå, om man kan säga så..

• Novixi

Mamma070912: vilket minne du har! ;D jo, jag var på TUL och bebis var lite liten men inom normala värden. Den var -10,3% när de mätte. Så jag tänkte likadant som du, att de haft fel redan från rul. Har som sagt stenkoll på när jag hade äl eftersom jag körde på stickor den månaden :P men det ville ju inte BM lyssna på ;)
    Så enligt mina beräkningar har jag BF idag.
    Men ingen bebis på gång här inte :(

Har dock bakat dubbel sats av både kanelbullar och vaniljbullar idag! :) Har haft lite trist väder så behövde sysselsätta sonen här hemma. Och tänkte det kunde vara bra att bunkra upp innan liten kommer ;) Pappa var här på middag och klagade inte över att få nybakat kvällsfika till efterrätt! ;D