• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy

Åh spännande fler bebisar på G.

Jag skall baka när jag kommer hem har jag tänkt! Hann inte med det innan, men är i och för sig mest inställd på att baka bröd.

• Sommaren12

Idag firar jag och mannen att vi varit tillsammans i nio år. Åt mysig lunch i vår saluhall och ikväll blir det sushi, mmmm!
    "Råkade" även köra iväg sent igårkväll endast för att köpa ett Bigpack glass, ni vet sån barnslig päron/jordgubb/vanilj? Haha tryckte i mig säkert halva paketet igår och resten lär ätas upp ikväll. Med karamellströssel. Moget värre... ;)

12 dagar kvar idag. Seeeegt!

• Issan8

Himmelen är klarblå och mätaren står på 32 grader. Jag sitter m gardinerna fördragna m fläkten i högsta hugg. Kan inte bestämma mig om jag ska stanna inne å vara slapp å tråkig el gå till vattnet å bada. Tar bara 5 min till badbryggan men ändå tar det emot....tänk att man kan vara så omotiverad till allt bara för att man är höggravid. Blir iallafall picnic senare ikväll m vänner som fick bebis för 3 veckor sen. Blir ju så avis men vet ju att snart är det vår tur att sitta m bebis i gräset på en filt Glad Bara allt går bra så klart. 

Stort lycka till Gadget, blir nog ännu en bebis idag. 

• Sommaren12

Förresten, DetGodaLivet, du som brukar ha sån bra koll. Vet du nån bra nätbutik med kläder/inredning för barn som har ordentlig rea? Du hade ju fyndat nåt villervalla billigt tex.

• Issan8

Å grattis sommaren, 9 år var inte illa. Det lät sjukt gott m glass å strössel, kanske jag måste ta efter Skrattande 

• DetGodaLivet
    Sommaren12 skrev 2012-08-01 14:12:11 följande:
    Förresten, DetGodaLivet, du som brukar ha sån bra koll. Vet du nån bra nätbutik med kläder/inredning för barn som har ordentlig rea? Du hade ju fyndat nåt villervalla billigt tex.

Nej jag har försökt hålla lite "köpstopp" nu på sistone så jag har dålig koll på nätreorna. Men det finns en tråd här på FL nånstans som heter något med "reor på nätet" som brukar uppdateras flitigt och kan vara värd att kolla in.

Det enda jag reahandlat i år är lite på Blingo när de hade 70% (men den är över nu) och Meandi när de hade 50 och 70. Villervallan hittade jag på en fysisk butik här i stan som hade 70% på ytterplagg, och så på villlervallaoutlet i Göteborg där de alltid har nedsatt pris..  

Polarn o pyret har ta-3-betala-för-2 på reapriset nu men vet inte om det gäller nätet också.    
  • A R
    Gadget skrev 2012-08-01 12:18:18 följande:
    Åkte till min vanliga läkare. Värkarna avtog och syntes inte på CTG, men det visade sig att det trots allt var fostervatten jag läcker. Troligen en reva högt upp, därför har det bara droppat stötvis. Blev skickad direkt till BB där jag kommer få progesteronkräm för att dra igång. Han måste visst ut nu. Spännande.
    Spännande Gadget och lycka till!
    tjockisbullen skrev 2012-08-01 13:42:57 följande:
    Gadget stort lycka till:) Hejja hejja!

Vi är hemma nu ÄNTLIGEN - så himla skönt och vår lilla tjej är helt tagen av lillebror:)  
     Härligt att ni fått komma hem : )
    Sommaren12 skrev 2012-08-01 14:10:24 följande:
    Idag firar jag och mannen att vi varit tillsammans i nio år. Åt mysig lunch i vår saluhall och ikväll blir det sushi, mmmm!
    "Råkade" även köra iväg sent igårkväll endast för att köpa ett Bigpack glass, ni vet sån barnslig päron/jordgubb/vanilj? Haha tryckte i mig säkert halva paketet igår och resten lär ätas upp ikväll. Med karamellströssel. Moget värre... ;)

12 dagar kvar idag. Seeeegt!
    Grattis till 9-år! Jag har också blivit tokig i just glass vilket jag aldrig äter annars.

Nu ska jag och sonen gå och plocka svarta vinbär för att göra deras favoritsaft lite senare.
  • Sommaren12

Tack!! :) sambon bara himlade med ögonen när han kom hem igår och fann mig med en stor skål i högsta hugg. Jag skyllde på halsbränna, men vet inte riktigt om jag var övertygande hmm... ;)

Ok detgodalivet. Jag har allmänt så dålig koll på internetsidorna å jag suger på att informationssöka. Hamnar alltid på något trista och förutsägbara jollyroom och babyshop... Imon tror jag jag ska ta ett runda till stan och se om jag kan fynda nåt. Inte för att det är nåt jag behöver eg, är bara uttråkad och kan inte tänka på annat än bebis!

• mijja12

Så då vart tvättberget borta och banankaka samt muffins bakade nu väntar jag bara på mannen. Hoppas detta kan sätta igång något. Plus mamma ringde och hade hittat en vinter overall till bebis som hon köpt och nu bad jag henne kolla på amningsbh till mig :) så snäll mamma som gör mina ärende :)