• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

HEMMA!!!

5 (FEM) timmar på förlossningen för en ctg-kurva på 12 minuter och ett ultraljud på 5. fick vänta 2 timmar innan  vi ens fick komma in, hurra.

Bebis mådde bra och det fanns tillräckligt vatten, moderkakann kollade de ine ens. 

MEN som värt mödan fick jag en hinnsvepning!
    Tappen är 2 cm lång men jag är öppen 3 cm!!

Så trots att denna förlossning inte stratat har den redan gått fortare framåt än den förra, nu var jag öppen 3 utan att ens haft ont, förra gånge gick jag med sviniga värkar i 2 dygn och var öppen 2 cm när jag kom in!

HURA, för mig! ;)         

• eightythree

Grattis Astro!

Härligt Kampis, lycka till!

• fru Elle

Grattis Astro till dottern!!

Hoppas att hinnesvepningen ger resultat Kampis, lite drygt att behöva vänta så länge. Hade de fullt upp på förlossningen? För jag har för mig att ni hade fått en tid.

• fru Elle

DetGodaLivet, hade svarat dig men ser att det inte kom med. Måste sova nu så jag orkar med morgondagen. Har haft ett par nätter med sammandragningar.

• Challelotten

Grattis Astro :0)

Och hoppas att det kommer igång på dig kampis :0)

Jag hoppas på en dag på Borås djurpark ska gå igång det imorgon ;0)

• tjockisbullen

Alltså ärligt talat tjejer! 
    Det är JUST DET HÄR, min förlossning denna gång HADE JAG INGET O SÄGA TILL OM, det var nu ska vi sätta in värkstimulerande, NEJ du ska inte få EDA, NEJ vi vill inte stänga av droppet osv osv HELA JÄVLA TIDEN och jag HADE EGNA VÄRKAR hela natten under de få timmar de stängde av droppet, sen satte de ÄNDÅ på den igen på morgonen fast jag sade NEJ, sedan skulle jag bara krysta krysta krysta krysta precis hela tiden, ingen paus typ utan han skulle bara ut o kom ut på mindre än 8 minuters krystande o snipp snipp så klippte de strängen direkt.
    Jag var helt borta, ledsen och förtvivlad efter att under en hel förlossning inte en enda gång blivit lyssnad på fast jag hade både skrikit o bönat o bett, när väl allting var över så kände jag inte det dära ÅH TITTA min bebis, visst tittade jag o inte kände jag ngt agg mot honom MEN jag var så arg på förlossningen och grymt besviken så det tog överhand.
    Jag skrev ett långt brev om förlossningen till förlossningschefen som skulle ta upp det med den BM som förlöste mig!

1. Efter att de tog hål på mig hade jag egna värkar, även om det gick långsamt, han mådde bra i magen så förstår inte varför allt skulle  stressas, min egen kropp o MINA värkar öppnade mig till 5 cm så fort de satte in värkstimulerande så kändes det som att min kropp kämpade EMOT ist.
    2. Jag ville ha EDA och det gick bra förra gången men nekades nu - varför?
    3. Vid flera tillfällen bad jag de stänga av droppet men NEJ.
    4. Varför skulle jag krysta ut honom så jävla snabbt o de klippa direkt? INTE konstigt att man sprack o blev sydd både inne och UTE.

TIPS: Spricker ni en del så fråga efter installagel på BB - det hjälper väldigt mkt första dagarna!  

• Sommaren12

Kampis: positivt och spännande! Hoppas bebis vill komma snart! :) ensiffrigt för dig nu! :)

Bullen: så sjukt tragiskt! Mardrömsförlossning i mina öron. Fattar inte att det kan gå till så. Snacka om att förstöra en av livets stora upplevelser! Ge tillbaka!!

• FruKå

Grattis astro!

Bullen, fy fan jag ryser, att det får gå till så? Hoppas nu hon blir anmäld eller nåt.