• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet
    fru Elle skrev 2012-08-02 19:41:28 följande:
    Vill gärna slippa värkstimulerande då kroppen har fixat förlossningarna så smidigt tidigare. Har visserligen haft intensiva och kraftfulla värkar vid mina förlossningar, men fullt hanterbara och har klarat mig utan värkstimulerande eller bedövning. Så hoppas kroppen är mogen för igångsättning så de inte behöver göra så mycket åtgärder.

Är själv lite kluven till igångsättning, dels för att kroppen har skött det så bra tidigare och utan komplikationer. Men det är just det att det har gått så fort tidigare som gör att jag överväger en igångsättning. Vi bor just nu hos barnvakten och det går ju inte att göra under flera veckors tid. Sen vill jag gärna känna mig trygg med att vi hinner få barnen till barnvakt och att vi hinner in till förlossningen. 

Jag förstår verkligen ditt dilemma. Vi har också haft ganska snabba förlossningar (den senaste var 2,5 h från första känning tills barnet var ute) och det känns lite stressigt om det skulle gå snabbare denna gång. 

Som tur är har vi ganka nära till BB men vi har fått göra plan A, B och C gällande barnvakt beroende på när babyn kommer för att vara säkra på att kunna åka in direkt utan fördröjningar.

Men min BM; sa att det är framför allt mellan första och andra barnet det går snabbare. Var är din erfarenhet av det du som har fler?    .
  • Novixi

Ninime: känner igen detta väldigt väl men det var inget som någon förklarade för mig när jag fick sonen. Förlossningen tog 38 timmar och fick både värkstimulerande och Eda. De tog hål på hinnorna, när jag fick för ont fick jag Eda, sen höjde de värkstimulerande för att värkarna avtog etc. Höll på så ett tag.
    Efter förlossningen hade jag jättesvårt att ta till mig sonen och på bb var det nästan bara min sambo som höll i honom, om jag inte skulle amma.
    Hade problem med amningen också och när sambon skulle börja jobba igen bröt jag ihop i panik över att behöva ta hand om honom själv.

Tog upp med BVC att jag mådde dåligt över detta men de sa bara att man kunde känna sig nedstämd, det var naturligt och skulle gå över av sig själv.
    Tog väldigt lång tid innan jag kunde ta till mig sonen ordentligt och kan fortfarande må dåligt över att jag "missade" den första tiden med mys och anknytning. Förstår nu att det kanske hade med min förlossning mycket att göra.

• Ellenbmt

Jag fick värstinulerande med dottern då de tyckte att värkarna var för svaga, sa dom, de frågade inte utan kastade i en spruta i handleden utan att fråga och dessutom mitt i en värk, och jag använde armen som stöd i värken så det var förbannat störande när de drog i mig. Efter den sprutan/droppet? Så minns jag inget mer än att jag grät och var rädd för att jag började skaka och föll bort som i svimningar till och från. Sedan var ju dottern på neo i två dygn nästan, och under den kör tiden var jag mest glad att få sova, funderade inte så mkt på hur hon hade det. Men efter några dagar var jag lika föst vid henne som man antas vara som nyförlöst mamma.