• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Jag letar med tecken nu. Tycker det är som när jag försökte bli gravid. När det närmade sig bim gick gick jag och spanade i trosorna hela tiden efter mensen och nu när det närmar sig bf går jag och spanar i trosorna efter slemproppen haha. Skrattande

• Kampis

Min kom när Moa var på dagen två månader, trots helamning.
    Gissa om det sög eller. 

• Sommaren12
    Kampis skrev 2012-08-06 17:58:40 följande:
    Min kom när Moa var på dagen två månader, trots helamning.
    Gissa om det sög eller. 
    Obestämd Hmmm bara avslag och mens i ett kör då I guess...?
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-08-06 17:57:20 följande:
    Ni som har barn sen innan, när har er mens kommit tillbaka? 

Jag har börjat med p-piller båda ggr innan mensen kommit av sig själv, men jag tänker på att du inte kommer amma, så chans finns ju att det inte tar så lång tid för dig.
  • Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-08-06 18:03:09 följande:
    Obestämd Hmmm bara avslag och mens i ett kör då I guess...?

Jag hade faktiskt inte avslag mer än typ 2-3 veckor, så lite uppehåll blev det :)
    Lite läskigt tyckte jag dock att det var att den kom tillbaka så tidigt, för det innebar ju att jag antagligen även hade haft en ägglossning innan och jag såg framför mig hur jag lika gärna kune ha blivit gravid igen med en gång och gå länge utan att ha märkt det...! 
  • Sommaren12

Hmm då kanske man ska börja fundera på preventivmedel snart. :/ vet inte om jag vill ha p-piller igen.

• TheMaraja

Nu är det superlänge sen jag skrev,men jag läser ibland. Min mens kom tillbaka efter 13 månader, sen var jag gravid igen så jag har haft 1 mens sedan nov 2009 rätt skönt.

Jag har 17 dagar till bf men tänker på det hela tiden och hoppas nu. Har börjat få riktigt mycket värk i ryggen och onda förvärkar men tyvärr behöver ju det inte betyda något. Så jag antar att jag väntar vidare jag me...

• Challelotten

Någon mer som känner att man måste göra nr 2 och springer på toa men sen kommer inget har börjat sen igår? Hoppas att det är ett tecken ;0) det är jobbigare med andra tycker jag för man känner mycket mer, men man känner i kroppen att den gör sig redo.

• tjockisbullen
    mammsen skrev 2012-08-06 17:25:34 följande:
    Svipp - Jomen det hinner man! Jag varvar med att spela och medans jag väntar på att de ska laga klart maten som kan ta någon timme så sitter jag just nu och går igenom graviditetsjournalen i detalj och skriver om förlossningsbrevet, och när jag fastnar lite kollar jag spelet igen och om det inte är redo fortfarande så går jag ut här och kikar lite.. Så det rullart med de tre sakerna.. Det hade vart fruktansvärt tråkigt att bara snöa in på en sak :P 

Fru elle - Så synd, men iallafall härligt att det gick smidigt och bra denna gången, måste ha kännts som en befrielse när den ploppade ut så snabbt! Grattis än än gång till din nyfödda! 

Tjockisbullen - Jag hade det ungefär som du, sprack massor eftersom de tvingade mig att forcera krystningar av ingen som hellst anledning och så vidare, jag sprack rejält både inne och ute och fram och bak eller vad man ska säga och efter någon vecka (ca 3) var mina blödningar under kontroll och bara som vanliga menstrationer sedan gick det någon vecka till när det blev mindre och mindre lixom.. Tyvärr inget roligt svar.. Men så var det för mig, hoppas att det blir mer normalt för dig och går över snabbare!

Jloow - Underbart att höra!! Det är ju just så man vill ha det själv :)

Aprillia1977 - Nej man vet aldrig hur man känner! Man kanske likaväl sitter där och vill ha allt sällskap i världen! Men man vill ju inte bli pressad till det! Det får ju lixom motsatt effekt. NEJ! Folk får gärna smsa och sånt och vi är nog flitiga med att dela med oss av bilder osv men det känns skönt att jag fått lov att dumpa av det ansvaret på sambon. Min sida av släkten är lite mer förstående och respectfull, hanns mamma är underbar och har hjälpt till jättemycket under graviditeten och hon har ofta kommit med inhandlade babysaker/möbler/kläder osv så det är klart att man är rädd att hon ska känna att hon har rätt att vara hur delaktig hon vill.. Hon är typ 60 år och det är hennes första barnbarnHon har 2 handikappade vuxna barn, en som är gay och inte vill ha barn och så min sambo som fyller 39 i år, så hon hade lixom gett  upp barnbarnsfantasin.. Jaja, vi får se hur det går. Jag behöver ju som sagt inte ta det. Skönt att din man är så bra och förstående med :) 
    Alltså det är ju inga mängder med blod för mig nu heller, dessutom har jag en liten misstanke om att det kommer blod från en hemorojd? Men är inte säker då jag aldrig ngnsin haft sådant innan.....tycker bara inte om att ha "kaos" därnere när man inte har koll liksom.
    Försöker att inte sitta så mkt utan mest stå lr ligga så det inte blir onödigt tryck på det hela.