• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • lillakotten

Ang barnvakt vid förlossning så har min kompis velat vara det hela riden. Dick så fick jag höra igår att det inte går i helgen då hennes man ska bort.. Eh ok men då kniper jag om det sätter igång... Är förvisso bara i v 37+1 men det kan ju hända när som nu (inte alls ett önsketänkande) ;).

• FruKå

Nä fy fan för kondom.. Blää. Och p piller klarar jag inte av. Tänker ändå på hur många år man bakade bebis utan resultat så det kanske inte behövs något skydd.. Hmm.. Törs man chansa? Hur känns pessar, någon som vet?

• Challelotten

Har testat Novaringen och den är okej. Bara att jag har problem att kroppen inte blödder ut ordentlig så varje gång jag testar något i preventin väg så tar det några veckor i början att man går och små blöder.

Har funderat på hormonspiralen i stället för koppar spiralen de säger att kopparen gör så man får ondare mensvärk medans hormonspiralen gör tvärtom.

Fast det är ju något jag funderar på i slutet kommer jag inte ta något ;0)    

Frukå vi får hoppas att det är ett tecken på att det börjar bli dags :0) 

• fru Elle

Fy vad jobbigt när det inte funkar med den planerade barnvakten, vet vilket fixande och planerande det är att se till att man har barnvakt. Dels så är det lång tid man måste täcka upp då man inte vet vilken dag bebisen kommer. Mina förlossningar har ju gått fort och vi har nu bott hos barnvakten i tre veckor. Också därför det blev en igångsättning denna gången. Har en bra relation till mina föräldrar men vill gärna fortsätta ha det . Men de bor i en villa i en sommarstad så det har varit härligt för barnen att ha tillgång till trädgård. Mina föräldrar var utomlands en vecka och då hade vi huset för oss själva och min mamma var bortrest ett par dagar och då hade min syster barnvaktsjour. Min syster bor i samma stad som vi valde att föda i. Har bara tillgång till mobil och iPad och det går ej att lägga in bilder i vår bildtråd. Om någon vill inboka mig sin epost så kan jag maila lite bilder.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • trossan

Capy- VILKEN fantastisk film! 
    shit vad snyggt!
    Här har man tagit bilder på samma plats de senaste veckorna, men det är ju olika kläder och frisyrer och inte alls samma.
    OJ vad avis jag blir på er film! :)
    Är det foto eller video...?

Jag blev lite tårögd när ni kom in med bebisen genom dörren också :) 

• trossan

Har en fråga om TENS apparater- 
    många av er som provat?

Vi har köpt en på clas ohlson nu, men sen kom vi hem med den och vare sig jag eller sambon vågar prova den. Det var en så dålig beskrivning och jag blir så rädd att få en stöt eller råka elektrifiera bebisen ( går nog inte på 4 små batterier, jag vet, men ändå...)

Så- någon som har något bra tips på hur man börjar prova och öva?
    Någon som har köpt den på clas ohlsons till och med kanske?

För övrigt 11 dagar kvar tll BF idag och fortfarande inte ett enda tecken eller förvärk eller annat! 

• Millas
    capy skrev 2012-08-06 20:08:07 följande:
    Just det. Vill dela med mig av en liten film som jag och maken satt ihop, en sk. timelapse med bilder från graviditeten. Har varit ett kul projekt under 9 månader och jag blev riktigt nöjd med resultatet :)

" rel="nofollow" target="_blank">

Vilken underbar video! Jag sitter här med tårar i ögonen haha
  • capy
    trossan skrev 2012-08-06 21:58:20 följande:
    Capy- VILKEN fantastisk film! 
    shit vad snyggt!
    Här har man tagit bilder på samma plats de senaste veckorna, men det är ju olika kläder och frisyrer och inte alls samma.
    OJ vad avis jag blir på er film! :)
    Är det foto eller video...?

Jag blev lite tårögd när ni kom in med bebisen genom dörren också :) 
    Tack snälla!
    Det är ca 300 foton som har sedan lagts ihop i iMove.