• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Challelotten

Jag blödde 10 veckor efter med dottern men det tog 5-6 mån innan mensen kom tillbaka.

Sommaren: även om min sambo inte vill ha mer än två än så länge. Så kommer jag nog inte börja med några p-piller. Känner att kroppen mår bättre utan.

• carran no1

VARNING GNÄLL INLÄGG!!

Ååå jag måste bara få gnälla av mig någonstans för jag är så ledsen och besviken =/ Och vill inte gnälla öronen av min stackars sambo...

Min pappa som har lovat att han ska köra och följa med mej på förlossningen ska tydligen åka till norge med sin fru på semester ikväll och bli borta ett par dagar eller så..... kul att jag bara har 17 dagar kvar till bf och sonen kom 7 dagar tidigare med en jädrans fart.... 

Är så besviken och sårad och undrar hur fasen man kan lova att man ska ställa upp och sen drar i väg till ett annat land....?! med husbil desutom så d tar ju inte direkt en timme hem,.....

Så som d ser ut nu får jag förlita mej på att sambon hinner komma hem ifrån jobbet å passa syskonet som är 16 månader och i princip bara haft barnvakt 3-4 gånger sen han föddes, och att min mamma i stället kan följa med... 7

Men eftersom att sonens förlossning gick rätt fort så kanske även den här gör det, och sambon har ändå 1½ timmes resväg i från jobbet så kanske min mamma som bor närmare måste ta sonen och jag själv får ta sjuktaxi eller nåt till förlossningen..... =(   

Känner mej jäkligt besviken och sårad av min pappa som uppenbarligen skiter i vilket.... han har inte ens talat om för mej att han ska åka... det fick jag höra i från min syster när jag ringde henne idag.... d känns verkligen toppen... NOT!!!

Och desutom har sonen kommit in i världens mest klängiga ålder och det är BARA mamma och pappa som gäller.... han till och med började grina när hans farmor kom till helgen.... + att han är inne i en ålder när han SKA ha sin vilja igenom annars stortjuter han allt han kan.... han klättrar upp på köksbord och överallt.

Jag sover kasst på nätterna då jag måste kissa varannan timme och har sjukt onda förvärkar, mensvärk och sammandragningar  å magen är i vägen för allt.... UCH!!!

Sorry för ett jätte gnälligt inlägg men kände att jag behövde gnälla av mig någonstans!! 

STORT grattis till alla er som har era små ute hos er redan... e verkligen sjukt avis på erat bebisgos å att ni slipper den förbaskade magen!!! ;)   (som jag förövrigt säkert kommer att sakna en hel del sen när den e borta ;)  ) 

• FruKå

Nån skrev om att känna sig bajsnödig utan att bajsa. Här är en till! Sen har jag känt samma smärta ända sen inatt, hoppas verkligen det kommer igång på riktigt den här natten. Vi får väl se...

• Sommaren12

Challelotten: ja precis därför vill jag inte ta p-piller mer. Har haft det sen jag var typ 14 och har gjort avbrott två gånger med denna graviditet inräknad. Båda gångerna har mitt välbefinnande blivit bättre och sexlusten likaså, hade rätt mycket problem med det ett tag. Då känns det så fel att stoppa i sig det igen, men jag vet inte riktigt om det finns nåt som är bättre egentligen. Kondom går bort helt här, tycker det är fruktansvärt! Sist vi provade med det började jag lipa haha för det kändes så plastigt och osexigt. :D

• Kampis

Jag får inte ta p-medel med hormoner i öht eftersom vi har mkt bröstcancer i släkten, så jag hade kopparspiral innan grav. Förutom lite smärta vid ägglossning och att jag blödde 4 dagar istället för 3 funkade den kanon :)

• Makkinje

Tänkte när preventiv medel är på tal här i tråden slänga ut en liten fråga om någon här har erfarenhet av koppar spiral? För och nackdelar?
    Blev rekomenderad den av min BM då jag inte får äta p-piller pga blod propp i släkten och min kropp reagerar starkt på gulkroppshormon.

• Kampis

Ang barnvakt: Mina svärföräldrar bor bara 7 km bort och har lovat att vara barnvakter. Nu i helgen som var ringde de på fredagen och meddelade  att de skulle åka iväg över helgen, men eftersom jag hade fått hinnsvepning sa vi att de inte fick,, givetvis hände inget då, och nu ska de åka denna helgen istället (bf helgen!)  och vara borta fredag - söndag.

Jag blir lite smått irriterad (läs mycket) för har man lovat att ställa upp som barnvakt i ett sånt här läge när man inte vet när det kan ske så håller man sig för fan tillgänglig!

Istället ska nån ur min familj som har minst en timme hit nattetid och inte ens möjlighet vissa dagar dagtid komma hit.     

Hormoner, jag börjar bli trött på er.  

• Sommaren12

Kampis: hormoner eller ej, jag hade med blivit förbannad. Då skulle de inte gått med på det från början.