• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977
    SandraDa skrev 2012-08-14 03:35:07 följande:
    Grattis Mitt vatten gick 01.30 idag, på bf!! Tjoooho...
    Då hoppas att jag bebisen är kommen, eller så önskar jag dig lycka till!! Gud vad spännande!{#emotions_dlg.flower}
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977
    Makkinje skrev 2012-08-14 08:07:43 följande:
    igår kl 18.08 kom våran älskade Milo äntligen, 4350 g och 50 cm <3

Grattis till bebben!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Aprilia1977
    godisbit skrev 2012-08-14 08:21:02 följande:

Sitter med frukost och läser ikapp allt som skrivs. Fick skjutsa sambon till läkaren igår då han hade så himla ont, visade sig att det var en fraktur på ett revben efter helgens mountainbikecyklande då han  hade kört emot ngt och lyckats få styret mot bröstkorgen. Så nu får vi väl hoppas att bebis inte har jättebråttom eftersom han inte får köra bil med de smärtstillande tabletterna han fick!

Lycka till till er som är på gång och grattis till alla nya bebisar! 
    Men oj!!! Usch, styre i bröstkorgen är jättefarligt! Jag hoppas iaf att ni på något sätt kan ta er in till fl om något skulle hända.
    {#emotions_dlg.flower}
  • Aprilia1977

Jaha, 40+5 idag.... fem dagar över tiden... Det var så skönt att få prata med en av mina vänner igår... Gud vad det finns fina människor som är positiva och som påminner en om att "gå över tiden" inte är ovanligt... Hon lugnade mig ett helt tjog.

Skrattande

Igår tog jag eltrimmen och körde runt lite i trädgården, räffsade gruset på uppfarten och kände sedan en träningsvärk i armar och rygg som idag är borta... TÄNK, har varit sååå lat de senaste månaderna och "suttit av tiden", men igår hann jag med en hel del här hemma. Det trista är att vara inne just nu, städa är ett måste, har för tillfället en väldigt slarvig man (fast det är nog mest jag som är slarvig).

Ja, jag hoppas att fler klämmer fram sina små ljuvliga äpplen idag.... Önskar alla lycka till! 

Baby

• trossan

Mijja- grattis! Wow vilken bjässe! Visste du om innan att han skulle vara så stor!?

• godisbit
    Aprilia1977 skrev 2012-08-14 08:44:52 följande:
    Men oj!!! Usch, styre i bröstkorgen är jättefarligt! Jag hoppas iaf att ni på något sätt kan ta er in till fl om något skulle hända.
    {#emotions_dlg.flower}
    Jo, stackarn hade/har ordentligt ont! Inatt kunde han sova ordentligt i alla fall så förhoppningsvis orkar kroppen läka ihop sig snabbare när han blir bättre utvilad! Blir det förlossning får vi ta en taxi, men det känns ju lugnare att få åka in i egen bil och egen takt. Taxi brukar dessutom ha lite svårt att hitta hem till oss eftersom adressen inte alltid finns med i deras gps:er!
  • trossan

AR- jaså där ser man. Det är inte lätt att ta reda på saker och ting när man är ny på det här! Men hur funkar det där med att önska plats då eg, man måste göra det via sin mvc, och visst antal veckor innan Bf?

Nåja, Danderyd blir bra denna gång. Men vore kul att prova bb sthlm om det blir en till!

Menar du att du kan föda vanligt om det sätter igång av sig själv, eller blir det kejsarsnitt då med?

• trossan

Varit ute på morgonpromenad i över en timme nu och ca 6,5 km.
    Det galna är att jag orkar mer nu, får mindre ont mellan benen, inga sammandragningar, Inge ont i ryggen.
    Men för några veckor sen kunde jag inte gå mer än Max 2 km.
    Vad är det som händer!?
    Baklängesförlopp?
    Gaaaah!
    Nu har jag gjort mig en smoothie på färsk annanas! :)
    Bf på fredag.

• 0LillaJag0

Lillamiaa och TheMaraja: jag har med bf 22 och fick urakut snitt förra gången! Lustigt med samma.