• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Sommaren jag har drömt om dig... Att du kämpade på fl och att den kom i em, hoppas jag har rätt i drömmen då, trodde ju att du skulle ha uppdaterat om lilltjejen nu. Jag vet veeeerkligen hur det känns att bli snuvad på det hela, men att det inte stannat av helt är ändå ett mkt bra tecken ju. Och du har ju säkert mognat och öppnat dig mer så lite av vägen är ju avklarad.

Jag var ute med en vän igårkväll och åt grekiskt och pratade om minnen från tonåren och hur man förändrats och ja, vi skrattade så mkt och det var så kul! Kom hem och hade så där tömningsdiarre typ, ont i mensmagen och ryggen och täta sd, hade täta sd hela dagen igår, låg i sängen å tänkte länge på fl innan jag lyckades somna ifrån sd, nu är det såklart borta igen. Längtar så till i morgon kl 9 när jag får svepningen, men om det bara ger mig pinvärkar kommer jag grina hela helgen... Men men.

• Blomsterfröna

BF idag och inga känningar. På dagarna har jag väldigt mkt sd som känns men inte så mkt mer än så.... Dagen e inte slut än:)

• Something01

Ja har oxå BF idag,. Däremot så kom de känningar helt plöstligt igår kväll. Några timmar efter färdknäppen.
    Hade iaf värkar i några timmar, somnade sen å prickade in en värk varje gång ja har varit å kissat. Lite öm kring magen nu, så ja antar att det har varit små värkar hela natten, men ja har ändå kunnat sova.
    Så ska se om de börjar igen lite senare, men nu fick man lite hopp om att det är inte så länge kvar :D

• A R

Grattis till sonen Gipsy! : )

FruFoxy och Sommaren, spännande nu är det nog er tur!

Själv lyckades jag sova till 6.30 vilket börjar kännas som sovmorgon och idag är det precis två veckor kvar till bf : )

• Lindhaz

Stort grattis gipsy! :) och ni tjejer som är riktigt på g, woho :D !!! Gårdagen gav något verkade de som, vaknade idag av lite brunblandade flytningar (ursäkta äckel detalj).

• Ellenbmt

Lindhaz- mmm morgonmys ;) man blir alltid lite piggare av att kika in här!

Härligt miija, hoppas ni kommer hem! Kram!

Och grattis till pojken gipsy!

• 7eHimlen

FruFoxy & Sommaren - hejja er, hoppas det är dags nu och att allt går bra! :D 

Grattis Gipsy!!

Själv har jag knappt sovit alls i natt, jag brukar kunna ligga på sidan, men i natt ville det inte sig, fick förvärkar på en gång :/ försökte ligga på rygg med lite böjda ben istället, funkade ett litet tag, sen vaknade jag igen. OM han ändå tänker störa min nattsömn kan han ju lika gärna komma ut nu tycker jag (fast jag egentligeninte hinner det just nu)! :P

I förrgår var vi hos min pappa o åt kräftor, så himla gott och mysigt! & igår var mina bästa vänner här med sin ettåring, åt god middag och pratade massa strunt (och bebis/förlossning) så klart! :) Var så harligt att orka vara social :D

På tisdag är det dags för BM igen, hoppas verkligen att det skett nåt med tappen då :D Tills dess ska vi plocka ner halva lägenheten och skeppa till jobbet (där vi har ett stort lager), o fixa till här hemma så det blir fint att fotografera för mäklaren. O så träffa säljaren av radhuset och fixa ihop ett kontrakt samt boka besiktning :) SÅ nu är jag helt nöjd egentligen, om han stannat till BF - har så mycket att göra innan dess, hehe.