• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Challelotten

Blev lite rädd idag då jag hade sf 36 i v.38 och nu 40+4 så hade jag sf 39. Kände bara att lillen i magen lär ju vara jätte stor när den vill komma ut? Men bm sa inget.

• FruFoxy

Oj vad många det är som verkar vara på g! Undrar om det är fullt på förlossningana just nu Lycka till alla!

Min gårdag var verkligen fylld en stänk av hopp och en stänk av förtvivlan. Värkarna (ja, för nog är det riktiga värkar så som de känns! AJ!) rullade på regelbundet någon timme för att sen pausa i en timme- ibland två för att sedan starta igen heeela dagen. Skitirriterande!
    Mot kvällen satte de igång igen och här sitter jag nu och klockar. De är nere på 8 min emellan och är runt 1,5 minut långa. Så även om det inte blev en bebis igår, så kanske det är en sån där punktlig bebis som ska komma på bf? Hade varit ballt!
    Värkarna börjar bli olidliga och jag känner att jag snart behöver smärtlindring men jag ska kämpa mig igenom några timmar till och se hur värkarna artar sig.
    Nu vill jag se ett slut på denna lilla resa och börja en ny!

• EmelieOfGbg

Frufoxy: hoppas verkligen att det är på riktigt för dig och att du får din bebis under morgondagen Kämpa på!

• gipsy

V39+3, Klockan 00.43 bestämde sig min son att titta ut! Förlossningen gick bra och jag är super nöjd men är nog lite i chock! :) ska skriva ihop hela förloppet när vi har vilat upp oss och kommit hem! :)

• Sommaren12

Frufoxy: då är det du å jag idag! Hade värkar från 14.30 igår som blev ondare och tätare fram till midnatt då det var 4-5 min emellan. Rungde fl som ville ha ner mig på 3 min innan jag kom, packade det sista i väskan, mannen duschade och vi var båda ready to go men trötta så vi beståmde oss för att försöka sova lite och ja... Där glesnade värkarna helt plötsligt. Klockade i två timmar å gav upp när de kom oregelbundna på 8-12 min emellan. :(
    Nu kommer de fortfarande med 10-15 min emellan och gör ont som helvete och jag kan inte riktigt andas mig igenom dom. Men det känns lika mycket som det kan dra igång igen som att det kan dö ut helt. Är iaf sjukt besviken nu, räknade med att va på fl för länge sen. Vill bara gråta.

• mijja12

Säger bara äntligen är andningen okej på lille Liam så blir visa upp honom på ronden i morgon för läkaren och se hur hon bedömer läget annars trodde dom vi kunde åka hem imorgon. Oh jag hoppas det med längtar hem så jag spricker har inte hunnit läsa så mycket då han ammas samt ersättning efter det men ska snart har hunnit ifatt er. Kramar från oss

• FruFoxy

Emelieoggbg:
    Tack Jag kämpar på som in i bomben!

Sommaren12:
    Åh, jag lider med dig! Jag håller tummarna för dig/er att det är på gång trots allt. Med min sista så hade jag väldigt oregelbunda värkar som inte blev tätare än 5-8 minuter, och de var inte direkt pissjobbiga heller förrän vi varit på förlossningen nån timme. Så misströsta inte, det kan vara dags ändå! Och blir det så jobbigt för dig att du har svårt att andas igenom dem trots dusch och värktablett så tycker jag du ska be dem om att få komma in ändå. Att stressa och få panik av att det gör ont försvårar bara öppningsarbetet. 
    Mina tummar hålls som skrivet! Hejjahejja!

Jag har fortsatt klocka och de är tätare nu, mellan 2-8 minuter och gör djävulskt ont. Har duschat och tagit två panodil (för en timme sen) men det verkar inte stanna av alls, wiiie! Nu inväntar jag två värkar till, sen ringer jag mina päron som ska ta barnen så de inte åker till jobbet.

• Sommaren12

Åh foxy tack för peppen! Och det låter ju onekligen som du är på g nu! Jag håller tummarna för oss båda! Lycka till!!