• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Grattis isaochbel!!! :)

Lycka till Sally, det är minsann på tiden för dig! Här fortsätter värkarna och kommer lute tätare nu med. Ska bada och alvedona lite senare, hoppas INTE det ger med sig!

• Lindhaz

Grattis Isaochbel :) helt fantastiskt!! Sommaren- så himla härligt att höra att det går framåt :D jag hejar !!

• mammsen

Sambon som INTE vill in där och röra runt bland bebishuvudet och slemproppen och allt vad han är rädd för tvingade ner mig i sängen förut och gav mig en omgång! Tror ni jag blev förvånad?? Efteråt låg vi och kramades och sedan hoppade vi in i duschen, allt medans dottern fick se på en film i sitt rum..toppen! Nu har det gått någon timme och jag måste påstå att mina värkar har tilltagit och jag hade nyss en riktigt lång och stark värk och nu efter så har jag haft vanliga förvärkar med ca 8-9 min mellanrum. Det känns dock lite annorlunda på något vis och jag tror att även om det inte blir värre kommer jag nog inte kunna somna om inte jag får komma in och göra en kontroll.. Är ju så fruktansvärt rädd att det ska gå superfort eftersom första barnet föddes ganska snabbt.. Avaktar lite till då min mamma är på hundkurs just nu och jag på något sätt inte känner någon större panik. Antingen så får jag lugnande besked och det har inte hänt så mycket och så kan jag sova i lugn och ro utan att vara rädd för att det är nära eller så får jag komma in och så är det nära och jag får stanna, jag tror på det första..  

Lindhaz - Ingen aning, men att röra sig hjälper ju barnet att tränga ner, dock skulle jag ju aldrig få för mig att typ studsa på en studsmatta eller liknande med så kraftiga stötar.. Pilatesboll är ju bra eftersom man kommer långt ner och då öppnar upp och slappnar av bäckenet så barnet lättare kommer ner och pressart på lite :)

Therese 446-Njae inte riktigt, men nära nog ;) Bor du med i närheten?

• Challelotten

Grattis isochbel och lycka till Sally :0)

Positivt att det inte har gett med sig iaf sommaren. Här är det inte någon skillnad så jag kan nog tänka mig inatt eller imorgon för min del. Hoppas iaf ;0) får sätta på zumba skivan och se om det hjälper.

• Lindhaz

Härligt mammsen ;P de förvånar en ibland!! Haha. Nä tror inte heller att studsmatta är det bästa, då kan jag gunga på på min pilatesboll! ;) lycka till ni som närmar er :D mitt onda börjar avta - endast ganska regelbundna SD!

• Randiga Rut

Jag tycker också att inatt skulle vara en alldeles utmärkt natt att föda på!
    Är i 40+4 nu. Mår jäkligt konstigt nu faktiskt, mer som magknip... magsjuka låter kroppen bli!!

• Randiga Rut

Grattis isaochbel!! Känns bra att det fortsätter komma småttingar här men är det inte lite glest mellan bebisarna nu? ;)

• FruKå

Ja hörrni, låter som många ska föda närsom!
    Inte avis på er med värkar :)

Tack såg nu länken till andra tråden, vi hörs där snart då! Kommer nog läsa här vad som händer med:)

• A R

Grattis Isaochbel!

Blomsterfröna, var det du som undrade om sd bara på ena sidan, så får jag ibland. Tror egentligen det är på båda sidor men mycket mer på den ena och magen blir helt sned. Vet inte vad det beror på men det är på den sidan bebisen oftast sparkar.

Idag har jag haft ganska mycket sd och lite kraftigare. Känns även dom om jag gått upp tio kg i vikt, samlat på mig vätska och är tyngre än någonsin. Har haft ett par arbetsdagar och suttit mycket vi datorn men nu är vi på landet igen och jag ska vila upp mig och få maken att pyssla om mig.

Bullen, härligt att höra att Nelson mår bättre :)

Ellen, din bebis verkar stortrivs där inne i magen men nu får den ta och komma ut!

Det här blev ett rörigt inlägg men jag har hållit på med det i omgångar för här dyker det upp folk titt som tätt. Nu ska jag gå och låsa dörren så vi får vara i fred ; )