• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    Lindhhaz - Blir de inte klämda när de föds så klarar de nog pilatesstudsandet tror jag ;)

trossann - men vilken häxa till bm! Urs din stackare! Hoppas du föder fort som tusan så du slipper henne igen! Annars hade jag ringt och bokat en annan tid hos en annan bm  under tiden hon är där! Om det är någon tröst så var min dotter inte ens fixerad när jag kom till förlossningen 6 timmar innan hon föddes! sedan hann hon fixera sig där någonstanns på vägen ut antar jag ,, och hon var en normalstor tjej i v 50+5 MYCKET opedagågiskt och dåligt sagt av din BM, man kan ju undra varför hon jobbar som BM överhuvudtaget!!! 
  • Blomsterfröna

Jag har inget som putar ut där iaf, e väl mer de andra du säger. För de gör förbannat ont alltså.... Men de kommer inte ofta ...

• Lindhaz

Haha bra där mammsen :D tror du/ni det kan funka? Att hoppa ner bebben alltså :p iaf öka trycket!

• Challelotten

Vart hos bm nu och jag är i slutet av första fasen mjuk och bara en liten kant kvar. Så alla min pinvärkar i fem dagar har gjort något. Hon drog även i hinnorna. Någon som vet vilka hon menar?

Nu skulle jag ta två värktabletter och sova.

Hoppas hoppas!

Hoppas att set funkar för dig sommaren :0) hade varit kul om dessa hinnessvepningar funkar för någon.

• Ellenbmt

Hoppa inte gör mkt bara för de kan bli stressade och bajsa av hoppande. Men vanligt mys-studs är ingen fara, bara bra vad jag hört :)

• Sommaren12
    Challelotten skrev 2012-08-15 16:15:08 följande:
    Vart hos bm nu och jag är i slutet av första fasen mjuk och bara en liten kant kvar. Så alla min pinvärkar i fem dagar har gjort något. Hon drog även i hinnorna. Någon som vet vilka hon menar?

Nu skulle jag ta två värktabletter och sova.

Hoppas hoppas!

Hoppas att set funkar för dig sommaren :0) hade varit kul om dessa hinnessvepningar funkar för någon.
    Hihi vilka hinnor hon menar menar du? :) Hon gjorde alltså en hinnsvepning är mitt svar på det. :) Hoppas det funkar! 

Nu har jag varit ute och gått och det tryckte som helvete i magen. Värkarna fortsätter här hemma också men de är fortfarande oregelbundna och gör inte så himla ont. Mer smärta tack! ;)
  • Lindhaz

Nädå :) gungar mest liksom! Var ute på en mini promenad nu med sambon och det var faktiskt jobbigt och med lite smärta i rygg och mage :| kanske hjälpte den till ändå! Får vänta och se! Sommaren - heja heja :D Challelotten - du också :) då hoppas vi på massa bebisar inatt/imorgon!

• sally12

Bf+11 ligger inne på förlossningen och slappar lite. Bröt ihop lite hos min bm förut, som då skickade mig till fl för att höra hur jag ska göra och undersökning.
    Undersökningen gjorde ju ont som fasen! Men den är gjord iaf.

Läkaren fick något akutfall, så jag får slappa här en stund till. Ev sovdos och en tid/dag för igångsättning väntar jag på.

Hade sammandragningar var 10min förut, nu efter undersökningen har jag väldigt ont i svanken och även lite ont framtill.
    Hoppas att det ger något nu!

Hoppas för din skull med sommaren, som verkar ha samma ont som mig.

• isaochbel

Kl. 09.53 föddes vår lilla Cesar 4260g och 52 cm. Allt gick bra och det blev två små bristningar och två stygn.