• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

7eH: tror det är ett tecken att det börjar närma sig. Senaste två, tre veckorna har jag inte kunnat ligga alls på rygg för då får jag genast sd och ont i svanken. Senaste veckan har jag fått skifta mellan sidorna rätt mycket för det vart samma sak där om jag legat för länge på ett sätt.

• Randiga Rut

Åhhh, blir så avis på er som är på g!! 40+5 idag... trodde verkligen det skulle ske natten till idag men Nej, nej, neeeej... Ska iaf få en hinnsvepning imorrn hos bm om inget hänt innan dess. Håller verkligen på att tappa hoppet nu... :(

• Xericax

Är det någon som fått igångsättning med Cytotec?
    Jag var på undersökning i tisdags uppskattad vikt är 3800 tappen är borta och öppen ca. 2 cm. Fick tid för igångsättning till imorgon. Men de sa att det skulle sättas igång med cytotec, vilket inte känns så jätte bra, det var ju så mycket diskusioner om de tabletterna i vintras. Att förlossningen kan bli så intensiv och orsaka syrebrist för babyn. Jag frågade om det finns andra alternativ, och det lät som att det nog gör det ifall jag har öppnats lite mer tills imorgon, men att om läget är det samma så tycks det vara Cytotec som gäller.
    Jag fick Cytotec förra sommaren då jag fått missfall och det gick nog helt bra, inga komplikationer. Men det är ju en helt annan situation nu då det är en levande baby som ska ut.

Vi har i.a.f. försökt att få igång förlossningen själva nu, i tisdags åt jag nästan en hel ananas, inget hände. Igår käkade jag lingonsylt och hade färdknäpp, hade mycket sammandragningar inatt och lite av slemproppen har kommit ut, så hoppas det har hjälpt till. 

• Challelotten

Grattis gipsy :0)

Och jag hoppas att både sommaren och frufoxy är inne på förlossningen nu ;0) lycka till.

Den där hinnessvepningen funkade inte på mig iaf. Har sovit gott i natt istället. Att det inte blir ens tur :0(

• mammsen

Åh tjejjer! 3 dagar till BF och idag måste det vara min tur!!! Efter vi  färdknäppade igår så tilltog mina värkar efter ca 2 timmar och blev intensivare, längre och tätare. Efter 45 min så ringde jag förlossningen och vi var där på kvällen. Låg där med ctg på och såg hjärtljuden som pendlade stabilt mellan 120 och 165 och sammandragningarna som steg upp emot 80 med ca 4-5min mellanrum. Tror ni vi var förväntansfulla?? Barnmorskan både såg och lät förväntansfull ut med när hon kom in och skulle undersöka, jahopp! Tappen är fortfarande ganska långt bak ca 2 cm lång och knappt öppen 2 cm.. Så det blev till att åka hem! 

Tog en alvedon och försökte sova, värkarna fortsatte i samma takter och jag lyckades tillslut somna emellan dem för att vakna och möta varje värk.. Tillslut så vaknade jag mindre och mindre eller så minns jag det bara inte nu.. Minns att jag vaknade av en värk inatt som var ganska kraftig, och då tog jag en kisspaus innan nästa kom sedan somnade jag igen men först puttade jag på sambon för att medela att det hade kommit lite slem på pappret med blodstrimor i och jag väcker han senare om det behövs. Iallafall... 

Nu på morgonen kom värkarna med ca 10 min mellanrum och var inte riktigt lika kraftiga som igår och inatt så vi tog en snabbis innan han gick till jobbet, värkarna börjar tätna på och tillta i styrka igen och idag är det upprätt possition och rörelse som gäller! Vad tror ni? Jag tror jag kommer åka in till förlossningen idag igen för at få veta om något hänt och har det stått still gör jag en mammsen, jag åker inte därifrån och så får de ge mig lite gel eller töjja ut livmoderhalsen så att kroppen får en spark i röven helt enkelt..  

Och! Jag måste bara tilägga att när vi kom till förlossningen på näl igår så stog det ett helt gäng förväntansfulla barnmorskor och väntade på "sina" patienter, och innan dörrarna gick upp hörde man "Åh, denna gången är det nog min som kommer" och "Njae, det ser ut som det kan vara min" haha, de var roligt att mötas av ett helt gäng barnmorskor som bara väntade rastlöst på födande kvinnor och värkligen känna att dessa kvinnor gillar nog sitt jobb.. Lite skratt och orättvisor blev det för min barnmorska hade tydligen redan fått en av sina patienter och hadde nu 2 medans de andra försökte byteshandla till sig en av patienterna :P Haha Det var iallafall glada och trivsamma barnmorskor igår!

Therese 445 - Jaga där ser man! Så roligt! Då kanske vi ses på bb ;) När är du beräknad? 

• 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-08-16 08:17:36 följande:
    7eH: tror det är ett tecken att det börjar närma sig. Senaste två, tre veckorna har jag inte kunnat ligga alls på rygg för då får jag genast sd och ont i svanken. Senaste veckan har jag fått skifta mellan sidorna rätt mycket för det vart samma sak där om jag legat för länge på ett sätt.
    Ah hoppas verkligen det är nåt på g, men BF är ju om en vecka, så det ska ju komma bebis "snart" iaf! :D 

Hur går det för dig, blir värkarna starkare, kommer det nån bebis?? *nyfiken*  
  • Ellenbmt

Hejja oss Hörrni! Tänk vad vi slits mellan smärtor, hopp, förtvivlan, lust och olust, förväntan och krossad förväntan! Tänk vad vi orkar med! Hejja hejja! I december har vi alla våra bebisar och dessutom säkerligen fungerande rutiner :)