• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Challelotten

Linda ring och hör med dem så kan de säga om de vill att du ska komma in :0) lycka till!

Välkommen krokismamma alltid roligt med nya :0) är själv på bf+7 och undrar själv när lillen i magen igentligen har tänkt komma ut.

• Lindhaz

Jag ringde: de ville gärna att jag skulle ner på 3 min mellan! Så nu blir det vila så hoppas vi på de snart!! Ont men spännande

• Nadja93

ätit ananas och rört mig massor.. hoppas att förlossningen startar nu! håller tummarna. sov gott alla fina mamor och blivande :)

• FruKå

Strangeryoutwo; min 7 dagars sover dåligt i sin säng med, helst inte alls. Så jag har han intill mig tills han somnat efter amningen o flyttar över i sin säng. Vi tog bort ena långsidan på sängen o sköt vår säng mot den så det går smidigt :) mja... Någorlunda iaf. Ibland somnar vi bredvid varann hud mot hud o han sover snällt. Är såklart rädd att rulla över men jag sover visst stel som en pinne bredvid :)

Har ej hunnit med att läsa här något alls förutom de sista här nudå.
    Få se om jag hoppar in i nya tråden när alla är färdiga här, har ju inte klarat mig utan er innan så... :) å va ja svamlar känns det som.. Gonatt

• anneh

Strangeryoutwo: min Agnes ligger i spjälsängen utan protester, har dock rullat handdukar och lagt under lakandet så det blir lite trängre.

Vill inte ha henne i våran säng då både jag och sambon rör oss mycket i sömnen.

• FruKå

Grattis debbie92 förresten!!
    Och till er andra jag missat :-0

• Challelotten

Blev så glad igår kväll/natt hade värkar fram till 2 sen tog jag panodil gick och la mig de gjorde ju inte så ont och nu vaknar jag och undrar va mina värkar är!! Grr hallå bebis 7 dagar över idag vill bara gråta ;0(

• A R

FruFoxy, grattis till lilla molly!!!

Heja Ellen och sommaren!!!

Sally12, fy vad jobbigt att bli lovad igångsättning och så ångrar de sig, men nu är det bara en dag kvar för dig.

Grattis Debbie92 : )

Krokismamma, välkommen till oss : ) 

Idag flyttar vi på allvar tillbaka till stan och gör oss redo för bebisen.
    Måste bara berätta vad min yngsta kille på 11år sa till mig när han såg mig i sängen i morse " men åhåå, jag trodde ni åkt till BB, fy vad tråkigt att du är kvar hemma"
    Ja, så känner jag med ; )

Kram till er alla kämpar, hoppas det blir mycket bebisar här i helgen!

• Randiga Rut

Challelotten: Jag är också på bf+7 idag... v. 42! :o Det känns hopplöst. Tron på att fl ska starta av sig själv har lämnat mig. Var så sjuukt besviken när jag vaknade, hade ju ändå lite värkar å så igår men de är nog borta igen... :( :(