• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Min svepning fungerade ju med!!

Grattis sommaren.

• 7eHimlen
    Ellenbmt skrev 2012-08-18 09:44:31 följande:
    0815 kom vår flicka! Utan igångsättning! Alla mår bra!
    ÅH GRATTIIIIIS!! Äntligen!!! :D 
    Sommaren12 skrev 2012-08-18 10:05:49 följande:
    5.22 kom hon vår "lilla" dotter, 4250 g och 51 cm kärlek! Fortfarande namnlös. Förlossningen gick bra och tog 12 timmar från vattnet gått.
    Jag blev ändå ett exempel på lyckad hinnsvepning, tog bara lite tid.
    GRATTIIIIIS! SÅ himla underbart!!!

-----/---------@ 

• Solrosen86

Debbie92 - Stort grattis till sonen!!!

Ellenbmt - Härligt att du slapp igångsättning! Stort grattis till dottern!

Sommaren12 -  Stort grattis till dottern!

Nu har man ju lite större hopp om att hinnsvepningar faktiskt kan ge resultat :)

• EliHei

Ska ringa på måndag å få en tid för bedömning på tisdag...sen igångsättning på torsdag om inget hänt innan...LÅNG väntan:(

• FruKå

Grattis sommaren och ellen!!! På samma dag!!

Tänkte höra var man ska sjriva förlossningsberättelsen? Här lr andra tråden? Och jag vill läsa era!!!

• V3ritas
    Grattis till bebisarna :)

Håller tummar
    för er med känningar och värkar och styrkekramar till er som går på övertid och väntar!! {#emotions_dlg.flower}

BF+11 haft nån enstaka mer kännbar sammandragning senaste dagarna men ingen bebis som vill komma ut tydligen... Så j*kla trist. Igår kände jag mig heeelt deppig, kände inte för att göra något alls, låg länge i sängen mitt på dagen och bara tittade i taket :P Tur jag har en underbar make som kunde pigga upp mig lite, lagade finare middag och sen åkte vi och hyrde film och köpte ingredienser till efterrätt och godis.. :)
  • Lindhaz

Grattis Ellen och sommaren :D blir så glad att det faktiskt händer något!! Själv hade jag täta värkar mellan kl 9-halv 5 när vi bestämde oss för att åka in! Var öppen 2 cm fick välja mellan att läggas in eller åka hem. Hem blev det 2 paninin och en värme kudde och äntligen 3 h sömn! Nu får vi se när det drar igång igen, då åker vi in och inte hem utan en bebis!! :D

• trossan

Wow! Ellen och sommaren- GRATTIS!!!!

tänk att det kan hända ändå, att även de mest envisa bebisar tittar ut!
    Ger hopp till oss andra :)

Hoppas ni mår bra och grattis grattis grattis!!!