• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Sådär, se om jag kan få ihop en resumé?

Nekade sovdos vid tio tiden då jag hoppades på att få värkar under natten, dock kunde jag inte somna alls så vid tolv fick jag en sömntablett, dosade lite med oregelbundna värkar, vid tre vaknade jag till av att de verkligen tryckte på och gjorde ont i ryggen! Fick in en pilatesboll och blev visad lustgasen, va öppen fem.
    Testade lustgasen lite mot min vilja men beslöt mig att ha den på varannan värk, på lägsta effekt. Hjälpte mkt så jag koncentrerade mig på andningen. Johan masserade svanken, satt på sängkanten länge, som mellan värkarna ibland.

Vid åtta så ville jag krysta och det fick jag göra lite lätt, kändes bra men mkt smärta i ryggen!! Strax efter åtta tog de vattnet och fyra krystvärkar senare föddes hon, de sista krystningen fick jag göra utan värk för den kom inte och det var tungt!! Sprack nåt stygn inne i och något uppe på. Tappade mkt blod. Sen avnavling. Sedan fick jag den där sprutan utan att hinna säga varken det ena eller det andra... Men Käns okej ändå. Förlorade runt 0,7 l blod och tog tid för livmodern att vilja reagera...
    Alla mår bra och vi funderar på Alva?
    Hon är riktigt bestämd å skriker mkt, enormt sug behov väntar dock fortfarande på lite mjölk.....

• linomino

AR och Fyran2012, jag har bf 31/8 så vi är väl de sista kvar här sen om de inte händer nåt innan dess :p

• Aprilia1977

Är fortfarande kvar på BB, vår lille bebis, som är en stolor bebis har gått ner för mkt i vikt. Jag har svårt att amma, sover inte så bra, känner mig så värdelös som inte får igång produktionen av bröstmjölken. Efter att ha kämpat med vår lille knodd idag, fick han äntligen ersättning, ca 2 matskedar och somnade efter fyra röda. Började storgråta av lycka när jag såg honom lapa i sig mjölken. Berättar mer om hela den hemska men ändå fantastiska förlossningen (resultatet) och läste i kapp. Grattis till alla nya små

Bebisar och fortsätt kämpa och vara positiva, ni som snart ska ha era.

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Husmodern

Aprilia- vet hur det känns, mina 2 äldsta var inga problem men min tredje :( gick ner , fick lite mjölk stressad och ånger över det ... Sen fick jag nog och gav välling och grät som du när han blev nöjd :) ibland får man släppa all ångest och prestige

• Aprilia1977

Stor bebis, skulle det stå

• Aprilia1977
    Husmodern skrev 2012-08-18 16:14:11 följande:
    Aprilia- vet hur det känns, mina 2 äldsta var inga problem men min tredje :( gick ner , fick lite mjölk stressad och ånger över det ... Sen fick jag nog och gav välling och grät som du när han blev nöjd :) ibland får man släppa all ångest och prestige

Ja, jag vill ha hjälp, men BM tycker att man ska försöka. Och att amningen snart e igång. Men han kräver lite mer mat, säger de som vet.
  • Challelotten

Aprila jag hade problem med amningen med dotter och gav ibland ersättning. Hon kunde inte suga ordentligt så jag använda amningsnapp och amma varannan timme tills det kom igång. Sen ammade jag i nio månader :0) var nära att ge upp många gånger. Ammningen är svår och du ska inte behöva känna dig värdelös.
    Jag blev utskälld av en på bb när vi var på 3 dagars kontrollen för att hon hade gått ner för mycket. Förstår du inte att hon är hungrig och somnar för att hon är utmattad. Men ni sa ju att de skulle somna när de är nöjda. Kände mig som världens usla morsa. Ville bara stor böla. Och de sa att allt såg bra ut innan vi åkte.