• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan

Vill gärna läsa allas förlossningsberättelser, oavsett tråd! :)
    Men kanske passar bäst i den andra?

• Svipp

Så härligt att ni äntligen fått era bebisar sommaren och Ellen! Stort grattis till er!

• cupcakekiller

Grattis till bebisarna! :)
    Själv har jag legat med oregelbunda värkar halva natten, går in i v.40 och nu tycker jag att han ska komma ut!

• EmelieOfGbg

Igår hade jag värkar från och till hela dagen och tror även att en del av proppen kom. Hade även värkar natten till fredagen. Fullt hanterbara, kändes mest som en väldig mensvärk. Svårt att veta tycker jag om det är värkar... Det jag vet är ju att jag inte har känt något alls till att känna att det gör lite småont. Vi var på Liseberg igår och gick runt i 4 timmar, då hade jag "ont" till och från hela tiden. Sov så gott inatt och allt vad värkar heter var/är som bortblåsta?! Trött man blir... Hoppas ju att det kommer igång av sig självt men har tid för igångsättning i veckan och det känns skönt att ha en deadline liksom

• mammsen
    Här är vi alla förväntansfulla, man märker på dottern hur hon längtar! Vi har ju läst lite barnböcker om att få småsyskon och när mamman har ont i magen så brukar de ju åka och föda en bebis lixom och här har jag gått med magont i flera dagar som inte går att dölja.. Ibland ser det värkligen ut som att tom min lilla prinsessa på 5 år tappat hoppet om att lillebror någonsin ska komma!
       Sambon han går mest och väntar, han är så van att jag har värkar till och från att han i princip inte tar någon extra hänsyn till det längre.. Han har med blivit besviken ett par gånger när jag trott det är på g och vi fått negativa besked.. 
       Och så jag då.. Jag har ju haft starka täta värkar som inte gett sig trots alvedon och vila eller varma duschar.. Jag är tacksam attd et går frammåt men jag har varit så säker på att "nu blir det bebis idag" flera gånger nu att hoppet lixom rinner ur mig.. 

Idag är det en vecka sedan jag trodde att det startade på riktigt.  
       Lör 11e - Jag kom in till förlossningen och hade regelbundna värkar med ca 7 min mellan. Tyvärr var tappen lång och delvis omogen, fortfarande bakåtriktad, 3 cm och endast öppen knappt 1 cm.  
       Sön 12:e - Sex på morgonen och värkarna blev tätare och intensivare efter någon timme, avaktade med att ringa fl och på kvällen avtog del lite.. suck..
       Mån 13:e - Besök hos BM, tappen var helt mogen och ca 2 cm lång (1cm kortare) och "lite öppen" Känslan av att det iallafall gick åt rätt håll gav lite extra glädje och energi! Men värkarna blev mesigare och mesigare och kom mer och mer sällan i flera dagar..
       Ons 15:e - Bara skitmesiga värkar med upp till 20 min mellanrum, Hadde sex på em och på kvällen åkte vi till förlossningen när jag hade haft täta värkar i ca 45 min, då var värkarna starka och täta. Enligt ctg med 4-5 min mellan och fina långa värkar med toppar och allt. Förhoppningsfulla blivande föräldrar var vi! Mjuk och mogen, mer framåtlutad än sist, tappen var ca 2 cm lång fortfarande men öppen knappt 2 cm. Värkarna fortsatte lika intensivt hela natten och det var svårt att sova.
       Tors 16:e - En färdknäpp till på morgonen, vi kände ju endå att det gjorde nytta och värkarna höll i sig! Åkte in senare på em igen och var ju då öppen nästan 3 cm in mot barnets huvud och ytterligare lite mer i ytterkanten. tappen var dessutom centrerad och kortare än sist och jag fick en hinnsvepning. Åkte hem och sov och kännde mig mycket hoppfull! 
       Fre 17:e - Mesiga och glesa värkar igen, de blir bara kraftiga och täta när jag är ute och promenerar raskt, men det är ingen som hinner med i min snabba bestämda takt så jag skiter i det, värkarna går över när jag sätte rmig ner. sambon har inte lust att färdknäppa idag igen, vi myser lite men inget sex, ger ingen invärkan på värkarbetet, Sover gott denna natten.
       Idag Lör 18:e - Vaknar vid 10 och har fortfarande dåliga värkar, Sexar med sambon och han är lite lagom hårdhänt mot brösten och insidan av låren och jag njuter som en tok.. Nu har det gått 2½timme sedan sexet och värkarna tilltar i styrka igen och blir tätare! Nu ska jag ut på promenad med ny energi och nytt hopp! 

Ellen - Åh! vad härligt att du fått din nu!! Det ger mig en gnutta nytt hopp att jag ska få min med!! Hoppas du fick en toppenförlossning! Skönt att det satte igång av sig självt! GRATTIS, det var värkligen din tur nu! <3

Sally12 - Fy fan! Det måste kännas värdelöst! Att värkligen ha ett riktigt senaste datum och inte få sitt barn iallafall! Hur känner du dig?

Krokismamma - Hej! Klart du ska hoppa in! Nu när tråden har tunnats ut lite och många har gått över till bebistråden så är det toppen med lite nya mammor! Har trillat in en och annan varenda dag här det sista tycker jag! Jobbigt att ha gått över så länge, har du fått tid för igångsättning? Det dröjjer GARANTERAT inte länge innan h*n är ute nu iallafall! :)

Fru kå - Vi vill läsa den! Så skriv den och kopiera den till båda trådarna! Eller så skriver du in förlossningsberättelsen på familjelivs sida med andra förlossningsberättelser och länkar till den! Väntar med spänning!

• Ellenbmt

Allt gick kanon och jag uppdaterar sen :)

• FruKå

Manmsen: åhh vad segt det går för dig då!! Konstigt om det inte drar igång ikväll efter allt mys o promenader!!? Håller tummar

O jag Skriver nog i andra tråden sen i sånt fall

Njut nu ni nyblivna mammor, de är visst vakna länge såhär i början va?'