• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Lite spänning har jag iaf att bjuda på idag: hela dagen har jag gått med ont i ryggen och sammandragningar. Sista timmarna har de kommit tätare och tätare och blivit mer intensiva. min mamma har hämtat barnen. Gick och la mig för att klocka värkarna och då lugnade det ner sig så nu är det nästan ca 15 minuter mellan, dock håller de i sig i 1,5-2 minuter. Jag hoppas så grymt mycket att det blir mer och mer nu...
    Har dock 9 dagar till bf så det är ju mycket möjligt att det bara förvärkar...

• godisbit
    Fyran2012 skrev 2012-08-18 15:20:32 följande:
    A R: jag har oxå bf 30/8
    Är det ingen som vill göra upp i finalen... 5/9?
  • Lindhaz

Svipp- har du ont i magen när du får sina sammandragningar eller bara ryggen? När mitt var som värst inatt satt det mesta i ryggen bara lite känningar i mensmagen!

• sally12

Lindhaz- Jag känner värkarna i ryggen och magen, lite olika beroende på hur intensiva de är.

• Svipp

Har inte så jätteont i magen, mest ryggen och ljumskarna och strålar ner i benen. Sen drar ju hela magen ihop sig och trycker ner ordentligt. Nu har jag ca 5 minuter mellan och har ringt förlossningen bara för att rådfråga och hon sa att vi får göra som vi vill. Känner dock att det inte tar tillräckligt ont så vi avvaktar. Jag har tagit Alvedon och duschat, packat färdigt väskan och gubben har varit och tankat bilen. Så börjar det göra mer ont så är vi redo att åka. Det känns helt klart mycket mer än tidigare förvärkar och kommer ju dessutom mycket oftare. Känner mig lite för upprymd för mitt eget bästa nu, ska försöka coola ner i soffan ett tag.

• AE84

Grattis till alla nya bebisar! Bf +6 idag o känns inte som det är på g heller, seeegt!

• Blomsterfröna

Svipp- precis så har jag oxå men jag har inte ringt fl än. Tror kroppen spökar så vågar inte riktigt tro på de förens de gör förbannat obt

• Jonna82

Lycka till svipp! Själv väntar man idag är det v41+ 5

• Svipp

Spännande ändå Blomsterfröna! Men håller det i sig tänker jag iaf åka dit. Är det inte på riktigt får de skicka hem oss igen eller så tar vi in på patienthotellet.

• FruFoxy

Tack för alla gratulationer! Det värmer

Lilla Molly är fortfarande en riktig mysbebis och gör inte mycket väsen av sig. Och när hon väl gråter är det väldigt tystlåtet. Så inatt sov jag från 22.00-0.00 vaken en timme för att amma. Sen vaknade av mig själv runt 7-tiden och tyckte hon skulle äta, så jag fick väcka henne. Sen åt hon igen vid 12 och nästa gång vid 17-tiden. Det är så jag nästan blir orolig att hon får i sig för lite men hon sover, skiter och kissar och tittar nyfiket omkring sig lite då och då så hon verkar må fint ändå Var likadant med barn nr2.

Måste ju säga att jag var så otroligt tveksam när vi åkte in att det verkligen var på gång. Det gjorde ju såklart ont men kom för glest (3-8 min mellan och vissa värkar var bara 30 sek långa, medan andra var 2 min långa). Regelbundenhet, vad är det liksom? Men när vi kom in var jag öppen 5 cm! Jag blev så chockad! Blev ingen punktlig bf-bebis, men nästan med 5 timmar in på den första "övertidsdagen".
    Verkligen en annorlunda förlossning från start till mål. Härlig dock och en gnutta långtråkig då EDA:n fungerade lite för bra så jag bara fick ligga och rulla tummarna. Men tydligen hade jag bra värkar trots EDA för jag behövde inte nått värkstimulerande dropp alls. 
    Och barnen har verkligen välkomnat lilla Molly in i familjen med öppna armar och vill vara henne nära hela tiden. Det känns så fantastiskt alltihopa, så magiskt! NU är man äntligen fyrbarnsmor!! En stolt sådan dessutom  

Så nu håller jag alla tummar för er som är kvar, och säger grattis till er som fått efter mig!