• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Husmodern

Liten läskig fråga till er som fått baby nyligen. Blev ni erbjuden lavemang ? Oroar mej över det på nåt vis, speciellt då jag vill föda upprätt, tänk om man gör på sej framför make och allt - blääää:)

• Blomsterfröna

Svipp-
    har ni långt till fl?? Vi har inte långt så kan stanna hemma så länge som möjligt. Nu har jag druckit basilikathe och nu ska jag ta en promenad :)

• FruKå

Ellenbmt; wow öppen fem bara sådär :)
    Guud vad det skiljer sig från person till person... Jag dog medan jag var öppen två..

Men ni som fått fler nu, blir förlossningarna och värkarna "bättre" då? Mena mindre smärtsamma osv?

Jag hade ett bra samtal efter förlossningen med bm när vi gick igenom journalen, hon tyckte jag skulle gå på aurorasamtal, för att mota olle i grind, sas... Jag är livrädd att bli gravid igen och behöva föda mer.. :(

8e dagen och mitt lyckorus har blivit depp, gråt och känsla av att vara sämst.. Idag tjoff bara... Och jag gråter när jag ser mitt vackra barn sova fridfullt. Gråter när han gråter.. Va fan gör man åt det?...

• V3ritas
    Husmodern skrev 2012-08-18 19:19:21 följande:
    Liten läskig fråga till er som fått baby nyligen. Blev ni erbjuden lavemang ? Oroar mej över det på nåt vis, speciellt då jag vill föda upprätt, tänk om man gör på sej framför make och allt - blääää:)
    Här är det inget dom erbjuder i alla fall. :P 
  • V3ritas
    FruKå skrev 2012-08-18 19:29:06 följande:
    8e dagen och mitt lyckorus har blivit depp, gråt och känsla av att vara sämst.. Idag tjoff bara... Och jag gråter när jag ser mitt vackra barn sova fridfullt. Gråter när han gråter.. Va fan gör man åt det?...
    Med alla hormoner i kroppen är det fullt normalt att känna så, men känner du att det blir väldigt jobbigt så prata med din Bm om det.. Jag hade likadant med ettan.. :) Svajade mellan gråt och lyckorus hela tiden :p
  • FruFoxy

Husmodern:
    Jag blev erbjuden det.

FruKå:
    Jag har alltid skrikit efter eda när jag varit 7 cm öppen för då är det så smärtsamt att jag inte klarar mer, men vägen till 7 cm har varit väldigt annorlunda med alla barn.  Med första skrek jag efter det redan vid 2,5 cm! Men det är en helt annan historia. Öppnades heller inte mer än så med det barnet.
    Men jag lär mig för varje förlossning hur jag inte ska göra/hur jag ska göra för att underlätta för mig själv.
    Blir ledsen att du fick en sån upplevelse och känslor efter förlossningen. Har nog missat att läsa din förlossningsberättelse... ska se om jag hittar den. Men det mesta går att bearbeta och nästa förlossning behöver verkligen INTE bli likadan som den innan.  

• Svipp

Blomsterfröna - det tar nästan en timme dit så jag vill inte ha monstervärkar i bilen eller riskera att föda i bilen. Mina två tidigare förlossningar har tagit ganska lång tid så än törs jag avvakta, men åker som sagt hellre in för tidigt än för sent. Skönt för dig att ha nära och kunna slappna av hemma.
    Nu har det lugnat ner sig lite för mig men än håller det på så jag håller tummarna!

• Aprilia1977
    Challelotten skrev 2012-08-18 16:38:38 följande:
    Aprila jag hade problem med amningen med dotter och gav ibland ersättning. Hon kunde inte suga ordentligt så jag använda amningsnapp och amma varannan timme tills det kom igång. Sen ammade jag i nio månader :0) var nära att ge upp många gånger. Ammningen är svår och du ska inte behöva känna dig värdelös.

Jag blev utskälld av en på bb när vi var på 3 dagars kontrollen för att hon hade gått ner för mycket. Förstår du inte att hon är hungrig och somnar för att hon är utmattad. Men ni sa ju att de skulle somna när de är nöjda. Kände mig som världens usla morsa. Ville bara stor böla. Och de sa att allt såg bra ut innan vi åkte.

Ja, jag har fått träffa olika BM nu och alla säger olika saker. Jag hoppas att allt kommer att ordna sig! Nu kommer bebisen att få ersättning vart fjärde timme. Värdelösheten går inte över, utan det dyker upp nya saker hela tiden, typ att han gråter och är otröstlig tills han helt plötsligt pruttar och blir tyst som en mus. Vilken konstig BM du träffat på. Hoppas att du får bättre tur denna gng' kramar till dig
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • FruKå

Fru foxy; tack för svar, och jag har ej skrivit någon fl berättelse än!

VeritasIV: jag hoppas det går över fort oxå, man är ju helt knäpp! :) Ska ta upp det med bm...

Husmodern; inte erbjuden lavemang :/ Kände att jag skulle skita när jag skulle krysta så jag skrek åt min man att gå ut, så jag kunde föda.. Så han slapp va med om det, stackarn missade ju istället när han just kom ut.

• Blomsterfröna

Svipp-
    Sitter jag ner så e de lugnt men så fort jag går upp så spänner de och har sig... Får hoppas de drar till inatt:)