• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Husmodern

Inga värkar 1 v kvar till bf nu, har mått illa sen i fredags ? Har en brännande smärta i övre magen.. Känner mej olustig ... Blir lite orolig men har ingen feber, känner mej inte svälld eller så.. Har dock haft en svag huvudvärk hela helgen och blir ovanligt svettig ... Längtar till BM imorgon !! Orkar inte ringa till fl nu, åka på kontroll osv känns som man tar upp deras tid i onödan , var där för 2 v sedan då BM trodde att mitt vatten läckte !:(... Nej avvaktar tills imorgon .. Ska städa lite, laga mat sen bunkra mej i soffan under en filt.

Känner mej som vid PMS

• Solrosen86

Heja er som är på gång!!

Svipp - Jobbigt att det avtog! Men jag håller tummarna för att det kommer igång igen.

Mammsen - Hur går det med dina värkar?

Jag hade förvärkar igår, oregelbundna, men kunde sova bättre i natt än på länge... Hoppas att det drar igång idag igen.

• RockTheRebell

Här har jag kopierat in ett sms från mor. Vi har skrattat massor, hoppas ni kan ha lite kul åt det med. :) "" Drömde i middags att ni va ute och provgick vagnen och hade tejpat fast Lotten med silvertejp för att hon skulle ligga kvar. Stackars katt!"

2012 <3
  • RockTheRebell

Bör väl kanske tillägga att detta är en äkta lady och kelas,m p sina vilkor osv. inte att hon skadar en alls men vill hon ha uppmärksamhet kommer hon. Så silvertejp vore i minsta laget för hon skulle va i vagnen.

• Lindhaz

Svipp! Jag förstår dig till 100% , man blir så besvien! Så idag skiter jag i allt ad heter att föda så jag och sambon åker in till Malmö - malmöfestivalen pågår och de har världens godaste mat : älskar att gå där och köpa massvis! Haha. Så passar på att njuta :D sen imorgon biti är det dags för hinnsvepning igen och nu när jag är öppen 2 cm måste det ju funka! :p mm positiva jag är tillbaka!

• mijja12

Lindhaz: jasså du bor här nere Malmö festivalens mat är helt underbar längtar efter att gå och köpa olika rätter men detta året blir nog inget

• Juliette

Är oxå sugen på festivalmaten, men blir nog inget med det för oss heller ;).
    Var bor ni Lindhaz och mijja? Jag bor i Lomma.

• Lindhaz

Känns sådär att gå där höggravid bf + 5 men jag orkar inte gå hemma, blir deprimerad! :( så blev helt upprymd när sambon gick med på att åka in där nu mitt på dagen :D jag bor 2 mil utanför Malmö!

• Ellenbmt

Haha RTR! Tänk va mkt tok man drömmer innan fl, även anhöriga :)