• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Mamma070912

Och här är ännu en med bf 30/8 Har ingen större panik än, känns som det är lååångt kvar tills dess, men det är ju inte ens 2 veckor. Var iaf på köpcenter idag och shoppade loss till alla barnen. Skumt att börja kolla på kill-kläder nu också, har ju två tjejer tidigare. Tyckte inte att det fanns så mycket faktiskt, men sååå mycket fint till tjejerna. Har lite svårt att komma överens med min nya roll, var väldigt inställd på att få en tjej till... Så några veckor nu att vänja sig vid tanken har bara varit bra för min del. Glad att jag vet så att jag inte hade blivit "chockad" vid förlossningen.

FruKå: Hoppas du kommer i fas snart, det är en känslomässig berg och dalbana som heter duga att få barn... Tycker absolut att du ska prata med någon på aurora. Det har iaf hjälpt mig otroligt mycket. Hade också en traumatiskt första förlossning och inför den andra gick vi på samtal flera gånger och det blev en helt annan upplevelse. Men, nu inför tredje så hjälper det inte särskilt mycket att det gick bra andra gången utan jag har gått på samtal igen, för att bearbeta den första än en gång... Det är liksom den som har fastnat och som jag tänker på hela tiden när jag funderar kring vad som väntar. *styrkekram*

Och slutligen GRATTIS till alla nya bebisar!
    Väldigt många som håller sig kvar, men tillslut så vinner vi

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Challelotten

Lycka till svipp :0)

Önskar mig värkar inatt ;0) men lär väl inte få det eller så lär det sluta efter en stund som vanligt. Har gått med pinvärkar i 8 dagar nu. Så trött på min kropp som bara luras.

• FruKå

Tack va ni är goa här, det betyder så mkt för mig att skriva av mig här, och ni svarar och kommer med tankar o tips o grejer..

Ellen, det dök upp en ellen törnberg från norge när jag sökte på fb?

• Ellenbmt

Nej jag är svensk :) är du med i sugustitråden där? Kanske servdu mig så? Har rosa top på profolbilden

• Albasmamma

VeritasIV: ja, jag bor i Överkalix. Tror Svipp bor i Piteå om jag inte minns helt fel. Var bor du?

• Svipp

Tack hörrni, men nu går jag besviket och lägger mig. Verkar som skruttungen har ändrat sig och vill stanna ett tag till. Sjukt besviken men vad ska man göra...värkarna har i princip försvunnit...

• Albasmamma

Svipp: är ni kvar på patienthotellet? Samma hände mig när vi kom in, det stannade av men satte igång igen på morgonen och sen blev det bebis iaf. Men förstår besvikelsen.