• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Challelotten

Förstår er alla när kroppen luras!

BF+8! Satt och lippade en hel timme i natt, orkar inte vill bara att den ska komma ut och få tillbaka lite av sin kropp iaf ;0) Inte behöva en lyftkran varje gång man ska vända sig i sängen.  Sambon tyckte väl synd om mig så han gav mig en färdknapp imorse ;0) Fast det kommer väl bara ge mig en massa pinvärkar i dag. Inte alls negativ ;D

Skönt att kunna skriva av sig här iaf. Känns som ingen annan förstår.

Funderar på att ringa bm imorgon och be om en ny svepning orkar inte vänta tills nästa söndag. Får ju inte sova, känner mig som en zombie.     

• Lindhaz

Haha ja! Så fina trosor och MF bland massvis av folk så går säkert vattnet ;D haha det hade blivit en historia!!!

• Svipp

Så klokt Lindhaz! Att åka i väg menar jag.
    Mina barn är hos mina föräldrar och min mamma tror stenhårt på att jag ska föda när som helst, hon tycker inte att de ska komma hem igen. Det blir vääääldigt långtråkigt! Skickade ut gubben i garaget så vi slipper sitta och titta på varandra som några fån och sucka. Imorgon börjar min 6-åring skolan och min pappa har tänkt följa med honom. De är så snälla men jag får lite prestationsångest. Tänk om inget händer...? De kan ju inte bo där hur länge som helst, det vill jag inte heller.

Chalelotten - Håller med dig, det är väldigt skönt att få skriva av sig här. Spelar ingen större roll om någon läser det, bara man får ut det.  

Läste lite på babycenters hemsida och fick lite tröst av dessa ord iaf: "För vissa kvinnor börjar och avstannar latensfasen flera gånger, medan den hos andra övergår i den aktiva fasen utan att avstanna" (NCCWCH 2007)

• mijja12

Lindhaz: skönt att komma ut bor med utanför Malmö

• Challelotten

Svipp tråkigt att den av stannar. Min bm sa i onsdags att jag var i slutet av den och det var bara en liten kant kvar. Man tycker ju att det borde kommit igång. Men hon sa att den kan tjura den sista lilla biten.

Hoppas att det kommer igång igen för dig idag. Det är ju inte roligt att ha barnen borta för länge.

• Lindhaz

Ja det kändes faktiskt bra att komma ut! God mat och bebis har nog trillat ner, haha, enormt tryck på kissen! ;P fick även en ny väska på köpet :) det var iallafall sista gången som man gick på festivalen som icke mamma och pappa! Härligt :) jag förstår det blir långtråkigt när vanan med massa ståhej med barnen finns! Haha då blev mannen din nöjd!

• 1005H

Hej allesammans och grattis och lycka till med alla bebisar!

Tänkte rådfråga/tigga hoppingivande ord här en stund...Hade BF den 9/8 och är alltså på +10 idag. Hade en del smärtfria sammandragningar i natt, men molande ont i rygg & mage hela morgonen (dock utan sammandragningar). Har nu börjat blöda lite smått, alltså slemblandat - ingen ren blödning. Samtidigt har jag fått en jobbig "urinvägsinfektionskänsla" som stör mig galet. Det svider och jag blir kallsvettig om vartannat, har en allmänt "jobbig" känsla där nere - svårt att förklara. Häller i mig citronvatten och tranbärsjuice nu och hoppas att det ej blir värre.

Men till frågan; det är ingen som känner igen denna känsla av urinvägsinfektion som tecken på förlossning? Man kan ju hoppas liksom... :)

• Ellenbmt

1005h helt ärligt så känner jag igen mig i det! Hade i tre fyra dagar i rad innan fl svidande känsla där nere tex när jag torkade mig och när jag blev kissnödig, och kissade liiiiiite och ofta och hade två dagar innan även feberfrossa. Dock hade jag ju tydligen havandeskapsförgiftning med så? Vet inte...