• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jguz

Jag är rädd för att gå över... Jag mår annars bra

Min sons fröken förlorade sin son pga. att moderkakan slutade fungera (hon gick över tiden).

Så för mig handlar det om rädsla... Jag blir orolig flera ggr om dagen när bebis har varit "för" stilla ett tag...
    Fysiskt mår jag faktiskt bra *peppar peppar*.
    Det är det psykiska som börjar gnaga i mig nu

• V3ritas
    jguz skrev 2012-08-19 22:39:54 följande:
    Jag är rädd för att gå över... Jag mår annars bra

Min sons fröken förlorade sin son pga. att moderkakan slutade fungera (hon gick över tiden).

Så för mig handlar det om rädsla... Jag blir orolig flera ggr om dagen när bebis har varit "för" stilla ett tag...
    Fysiskt mår jag faktiskt bra *peppar peppar*.
    Det är det psykiska som börjar gnaga i mig nu
    Känns det som att bebis inte varit "sig själv" så ring in till FL, gå inte och oroa dig. Oron är inte bra för varken bebis eller dig! {#emotions_dlg.flower}
  • jguz

Grejen är att bebis är sig själv.. Men när hon sover blir jag orolig... Detta har börjat komma nu sista tre dagarna, slutet börjar närma sig och jag blir orolig för att gå över tiden (just för vad som hände sonens fröken).

Jag vet att jag är larvig... Bebisen måste ju inte sparka hela tiden... Hon måste ju oxå få vila... Men de stunderna är jag nervös som 17 och försöker få liv i stackars bebis... :-/

• Challelotten

Förstår dig jguz har två som jag känner har också förlorat sina i sista veckan så även om man känner bebisen så är man så orolig så man lätt glömmer bort att den just sparkade eller nått.
    Och ibland har man så måna sd och hård i magen att man inte vet om det är bebis eller en sd.

Prata med din bm så kanske du kan få tättare kontroller. Skönt att du mår bra i övrigt iaf :0)

Min dotter blev så sur vid kvällsmålet idag och vill ha sitt syskon nu, grannen fick sin för 2 veckors sen så hon är lite avis ;0) vem är inte det. Hon är tre men hon ska stå och puss och klappa på den hela tiden. Bebisen heter nu samma som den även om det skulle bli det pojke och hon kan bara tänka sig en lilla syster.         

• mijja12

Lite stolt idag efter två jätte jobbiga dygn med Liam så 21 tiden igår kväll(söndag) somnade han och fick väckas kl 01 för mat samt 2 blöjbyten och nu sover han igen happy mamma

• mijja12

Grattis förresten alla ni som fått bebis
    Och till er andra som inte fått så hoppas jag för er att ni också har era bebisar här snart

• Ellenbmt

Skönt att få sova mija- jag har med fått sova inatt.

Jguz- be om kontroller eller ring fl och be dem göra ul och kolla flödet i navelsträngen! Berätta om din rädsla!

Hang in there allihopa! Nu ska jag bajsa och det gör mig anservös!!! Hjääääääälp!
    123, på det fjärde ska det ske!

• Lindhaz

God morgon töser :) skönt att det börjar gå bättre för er mammor! Själv har man legat med förvärkar hela natten - 2 panodil kl 2 gjorde att jag fick 2 h sömn iaf! Men en hinnsvepning på de nu kl 9 hoppas vi gör susen! Börjar bli nervös, tänk om this is it!

• EmelieOfGbg

Hej på er! Igår kl 00,56 fick vi en liten prinsessa. 3640g och 51cm lång. Lever i ett lyckorus nu såklart och bara beundrar henne. Så liten och så perfekt.

• A R

God morgon tjejer!

Ellen, å det där kommer jag ihåg, så jobbigt med toabesöken : ( Ser INTE fram mot det, blä.

Lidahaz, spännande, hoppas det är din dag idag!

Svipp, hoppas det visar sig att dina värkar gett resultat och att de kan ge dig en hinnsvepning. 

Jguz, jag förstår dig, har iof 10 dagar kvar till BF men jag har också en vän som förlorade sin bebis efter sista dagarna. Jag var ganska nojig över detta runt v 30 men har känt mig lugnare nu då jag känner bebisen ofta. 
    Men jag kan tänka mig att det blir värre ju närmare bf jag kommer och om jag går över kommer det nog inte alls kännas bra. Jag ska till bm idag och ska nog be om en koll nästa vecka med. 

Igår gjorde jag i ordning sovkorgen så nu har vi både spjälsäng, sovkorg och babynest, mycket att välja på : )
    Sydde lite sängkläder till spjälsängen också. Undra vad jag ska hitta på idag?