• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Lindhaz

Svipp hur går det? ... Imorgon på bf + 6 ska jag på hinnsvepningsförsök nr 2, håll alla tummar och tår!!! :)

• EliHei

Bf+13 flöt även den på utan bebis...på tisdag blir det bedömningssamtal:(

• jguz

Ni som gått över tiden... Hur ofta går ni till bm?

Har alla fått gå på tillväxtultraljud?

I morgon har jag bf, sen börjar övertid för mig oxå... Ser inga som helst tecken på att det ska komma någon bebis inom någon snar framtid heller
    Inga förvärkar, ingen slemmis, ingen dålig mage, nada!!

• EliHei

Jag var hos bm i v.39 å v.41 då lyssnade vi på hjärtat å mätte sf-måttet endast. Har inte gjort något TUL heller så ja ha inte sett knytet sen v.19 nu...undrar hur den mår där inne??

• Svipp

Lindhaz - väldigt segt. Dagen har gått ut på att vänta. Nu ikväll ringde jag fl igen för att höra vad jag ska göra, blir ju helt slut av dessa förvärkar som inte leder till något. Går inte att sova. Hon sa att jag skulle ta fyra Alvedon och gå och lägga mig. Imorgon får jag komma in på undersökning och ev hinnsvepning. Känns ingen skillnad med alvedonen och jag kan omöjligt sova. Det moler på så hemskt i ryggen och ljumskarna.
    Håller tummarna för dig imorgon, att du får utdelning av hinnsvepningen!

• LiJon

Grattis till er som fått på senaste, missat skriva det tror jag!

Bf+2 här, ända sen eftermiddagen har jag haft ett sånt sjukt tryck neråt som gör ONT, och ont ut i ljumskarna... Blir ju helt slut! och bävar lite för the real deal om man säger så ;p men är det normalt? Det gör så jäkla ont men jag kan ju inte ringa FL bara för att det trycker på, har ju inga värkar...

• Lindhaz

Man fortsätter som vanligt varannan vecka tills det att man räknas som överburen i v 42+0 då blir de tätare och ett tul planeras in :) så är det här nere iaf!..... Tråkigt att höra Svipp :( känner så med dig! Skönt att du får komma in imorgon iaf! ..... En lång dag börjar nu göra sig igenkänd - ont i rygg och svullna fötter ! Men var värt de :) haha.

• Challelotten

Här var jag hos bm 40+4 sen om inget händer på onsdag bokar hon bara in en tid till igångsättning på söndag. Hon lyssnade bara på hjärtat kollade sf och gjorde en svepning som inte funkade. Tänkte ringa till henne imorgon och se om de kan hjälpa mig har värkar varje dag men det vill aldrig komma igång.

• V3ritas
    Jguz: En gång i veckan är det BM besök åtminstone för mig som omföderska. Men jag vill inte gå på fler besök nu, jag vill ha bebis!! Gah :P BF+12 är snart till ända och i veckan blir det koll på spec mvc.. 

Egeeeeentligen är man ju inte överburen på riktigt förrän vecka 42+0, men vem vill tänka så?? :P