• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oxle bo

någon mer än jag som blivit snittad 2gånger el mer??
    de nya snittet la dom typ en cm under de gamla??
    brukar dom inte skära i de gamla?

så har jag en tråd med knut, som sitter i de hammla snittet, han lixom feste de där uppe.hmm
    hur länge ska d sitta.. det skulle vara styngd som kroppen skulle ta vara på...

• Husmodern

Grattis alla som fått !

Själv nyduschad / sminkad/ påklädd men känns som jag borde göra om proceduren :)- svettig!!!:(

• LiJon

Tack hörrni! Challelotten; aha hur gick det sen? Moderkakan har de kollat och den satt inte lågt vad de sa, men däremot kunde de inte se via UL om det är den som lossnat lite.

Första tanken inatt var att det var slemproppen, men det var liksom bara rent blod. Googlade och pratade med fl i telefon och så länge det inte rann blod skulle det vara lugnt, men det var ju precis det de gjorde. Har då inte kommit mer senaste timmarna så jag hoppas på hemgång och att det kommer igång värkar!

• Solrosen86
    Lindhaz skrev 2012-08-20 09:36:35 följande:
    Woho! Öppen 3-4 cm :O och en hinnsvepning är gjord!! Nu väntar vi!!!!
    Härligt! Hoppas hinnsvepningen ger resultat
    0LillaJag0 skrev 2012-08-20 10:41:09 följande:
    I lördags morse fick vi en fin liten son fyra dagar före bf. Grattis till er andra som fått och lycka till för er som är på gång!!!
    Grattis till bebisen!!!
    LiJon skrev 2012-08-20 11:47:15 följande:
    Första tanken inatt var att det var slemproppen, men det var liksom bara rent blod. Googlade och pratade med fl i telefon och så länge det inte rann blod skulle det vara lugnt, men det var ju precis det de gjorde. Har då inte kommit mer senaste timmarna så jag hoppas på hemgång och att det kommer igång värkar!
    Oj, förstår att du är orolig. Skönt att blödningen har avstannat nu iaf och att de har kollat dig och bebisen ordentligt.

• Svipp

Stort grattis EmelieOfGbg och LillJag! Så härligt!

Randiga Rut - Fy bubblan för de där +dagarna. Stackare! Hoppas att det är över snart, det måste det ju!

Husmodern - Hoppas det hänt något för dig och att du kan få lite hjälp på vägen idag hos BM.

Challelotten - Lycka till idag! Håller tummarna!

Lindhaz - Wow, öppen 3-4 cm?! Då kan det inte vara långt bort. Eller vad sa BM? Spännande! Hoppas det blir allvar snart.

LiJon - Oj! Inte kul. Så du kan inte få något riktigt svar vad det beror på?

Själv var jag in på förlossningen i natt. Tog ju fyra alvedon (enligt fl rekommendation) och gick och la mig, det resulterade bara i starkare värkar och jag kunde omöjligt somna. Så jag tänkte, det får bära eller brista, nu åker vi. På vägen in blev de ännu starkare och kom med ca fyra minuters mellanrum. Jag blev helt lycklig och började gråta för nu kändes det som att det var på riktigt. Vi kom in i ett rum och fick ligga med ctg. Under en halvtimme hade jag EN värk! Ghaa! Fick värsta prestationsångesten! Jahapp....kul! BM kom in och gjorde en undersökning och det visade sig att INGENTING hade hänt! Tappen var så långt bak att hon inte kunde få tag i den, bara känna att den var där. Hon hade tänkt dra fram den, men nådde alltså inte. Jag bad om en sovdos och så begav vi oss besvikna hem. Dock fungerade sovdosen och jag har sovit som en gris i natt. Nu orkar jag inte hoppas mer, har hämtat hem hunden och barnen kommer snart. Ska bli så skönt att få något annat att tänka på.            

• LiJon

Svipp; nej än så länge har jag inte fått det. För mycket för att vara en teckningsblödning sa de. Blir snart ctg igen och sen borde det väl komma en läkare igen, får se vad h-n säger :)

Usch vad jobbigt att kroppen luras sådär. Hoppas det kör igång för dig på riktigt snart!

• Challelotten

Lijon: Hon fick ligga kvar tills hon var blöd fri i 24 timmar sen skickades hon hem till sin hemstad då detta hände på annan ort. Där gjorde de mer tester och allt ser bra ut nu så de tänker försöka med vanlig förlossning (hon är beräknad på torsdag). Stockholm tycker hon kan försöka med en vanlig förlossning men här i jönköping så hade be planerat in ett snitt på engång. Vad olika de kan vara.

Svipp känner också att jag måste vissa upp något när jag ska till föärlossningen i em. Iaf att något har hänt sen bm kollade mig. Hon sa i morse att de hade mycket att göra så de kanske inte gör något alls?

Någon som har varit på en bedömning när man har passerat bf och allt är okej och moget, öppet kommer de hjälpa till lite på traven då eller kommer de bara ge mig nått så man sover bättre ock skickar hem en igen?

• godisbit

37+5 och bm-besök idag.
    B.tryck 107/78
    B.socker 3,7
    Sf 36
    Vikt 92kg (83 vid inskrivning)
    Hb 127
    Hjärtslag 136 (bebis sov)
    Hon gissade att det inte är ngn jättebebis vi väntar på, men hon sa ingen siffra...

Hon har skrivit in sammanfattning av graviditeten i min journal nu och skulle även skriva in att jag inte önskar "oxytocin"-sprutan efter förlossning såvida det inte är medicinskt inducerat (alltså inte bara för att det är rutin).

Har en ny tid 2 dagar innan bf och hon sa att hon tror vi kommer ses då. Så det är visst inte bara jag som tycker att bebis inte verkar ha bråttom!

• sally12

Har uppdaterat facebook bara tror jag!

På den 15 dagen alltså 42+0 kom vår Tilde äntligen ut klockan 01:58 den 19/8. Skulle på igångsättning klockan åtta den 20/8, men då var jag redo att åka hem istället. Fick dock invänta läkare för bedömning om hemgång pga högt blodtryck. Men klockan 10 var vi redo att åka hem :)