• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jguz

Tillbaka från barnmorskan.

(40+0)

Sf: 38 cm
    Spår av protein
    Blodtryck: 135/85
    Bebis: ruckbar
    Hjärtljud: 136

Tror ni jag vågade säga något om min rädsla för att gå över??
    Näää!!!
    Jag bara log och sa att allt var bra
    Jag blir så sur på mig själv.... Att jag alltid ska vara alla till lags, snäll och lätt.

Fick en ny tid nästa vecka på måndag för kontroll.

• LiJon

Challelotten; Okej skönt att det såg bra ut för henne! :) Men som sagt konstigt med olika besked på olika sjukhus.

Träffade en ny läkare nu och hon sa att hon vill att vi är kvar tills det kommit en bebis! hon trodde förlossningen var på gång, men händer inget blir jag igångsatt. Känns bra att inte behöva åka hem men såå nervöst samtidigt, nu känns det på riktigt..

• Lindhaz

Har nu täta sammandragningar mellan 2 1/2 -4 min emellan håller i 1 1/2 min! Ringde fl för att rådgöra - vad ska jag göra? För de gör inte olidligt ont! Hon tyckte att med tanke på att jag var öppen 3-4 cm i förmiddags så kunde vi komma in :) så håll timmarna att vi inte behöver åka hem igen ;D

• Challelotten

Skönt Lijon att ni får stanna kvar tills bebis kommer. Håller tummarna att ni inte får vänta länge :0)

• Svipp

Jguz - känner igen mig. Vill aldrig vara till besvär och har väldigt svårt att be om hjälp. Det har blivit bättre ju äldre jag blivit, man orkar liksom inte ta hänsyn till alla andra jämt och ständigt längre. Men det är så förargligt när man tänkt be om hjälp och sen inte lyckas kläcka ur sig det. Du skulle kanske kunna ringa och prata med din bm? Kanske känns lättare?

Hejar på dig oxå LiJon! Lycka till!

• Challelotten

Öppen 4cm och den bakre 2cm. Väntar på vad läkaren säger. Får väl bara en sovdos och får åka hem. Man hoppas ju in i det sista att det kan hjälpa och få igång det istället. Man har ju redan gått över tiden vad göra några dagar ;0)