• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    Ang rädslan att bajsa på sig

Såg att ni diskuterade det häromdagen. Jag var livrädd för att bajsa på mig, både inför personalen och för min man. Jag berättade detta för bm och usk som hade hand om mig och då sa bm att hon hade fem barn och att hon antagligen bajsade ner sig med samtliga. De var så goa mot mig och sa att OM det händer så kommer jag inte märka det och de tar hand om det direkt utan att säga nåt och de är vana och bryr sig inte ett dugg. De sa att det kommer ut värre saker än bajs ;). Min man tröstade mig också och sa att han ser ju inte där nere ändå när han står i huvudändan.

Bm sa också att när man kollar hur öppen man är kan de lätt känna om man har nåt kvar i ändtarmen, så det kollade hon och hon sa att där var inget i min så troligen skulle jag inte bajsa ner mig alls. Det var väldigt skönt att veta för då kunde jag släppa det helt. 

Jag bajsade inte på mig vad jag vet men helt ärligt, där på slutet hade jag inte kunnat bry mig mindre ifall jag gjort det. Bajs var knappast i fokus, ville bara ha ut ungen och smärtan var hemsk. Så tänkte inte ett dugg på det. 

Angående lavemang så sa min bm att det bästa är att va utan. Man ska absolut INTE ta nåt själv hemma, utan isf väntar man tills man kommer in och de ger en. Men med lavemang ska man veta att värkarna kan bli ordentligt mycket jobbigare. 

{#emotions_dlg.flower}Bajsa lugnt!{#emotions_dlg.flower} 
  • trossan

Så spännande att läsa sommaren! Och vad hemskt att höra att det gjorde så ont!
    Intressant, för det är ju precis som du säger, helt omöjligt att föreställa sig, jag har ingen aning!
    Hur gick det med andningen, hade du gått profylax innan, och kände du att du kunde använda det nått?
    Och hur gick det med värkstinulerande dropp, slapp du det iaf?

Stort grattis till Selma, jättefint namn!!

• mrsnoname

Orkar inte läsa utan ville bara gå in och berättar för er eftersom vi följt varandra så länge. Vår lilla dotter dog i min mage i söndagskväll., v 39+2 Jag är kvar på sjukhuset och kommer under dagen att få föda henne och ta farväl :( känns helt fruktansvärt.

• FruKå

Sommaren; din fl berättelse låter lik min, som jag inte skrivit än. Gud vad jag känner igen allt!
    Har ingen dator just nu o skriva på mobilen är drygt.
    Tänkte också att aldrig mer!!! Det var så illa, som jag sjrev tidigare att bm rekommendera aurorasamtal rätt fort. Men nu... Bara nån dag efter känns det inte så mer. Så om några år kommer säkert allt vara glömt

• FruKå

Mrsnoname; VAA??? Nej fy fan jag gråter nu...
    Har inga ord....

• TheMaraja

Mrsnoname: så otroligt fruktansvärt!! Starkt av dig att berätta. Kan inte ens föreställa mig vad du går igenom. Alla mina tankar går till dig och din familj.

• Aprilia1977
    mrsnoname skrev 2012-08-21 09:45:37 följande:
    Orkar inte läsa utan ville bara gå in och berättar för er eftersom vi följt varandra så länge. Vår lilla dotter dog i min mage i söndagskväll., v 39+2 Jag är kvar på sjukhuset och kommer under dagen att få föda henne och ta farväl :( känns helt fruktansvärt.

Åh, vad ledsen jag är. Gråter för er skull, vad orättvist livet är! Jag önskar att det fanns något jag kunde säga.... Men jag tänker på er
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • LiJon

Mrsnoname; hittar inga ord, världen är så hemskt orättvis ibland. Alla tankar till er!

• RockTheRebell

mrsnoname: Beklagar så :'( Finns inte ord som räcker. Men ta hand om varandra och tillåt er ha precis så ont som det gör :( <3 Alla tankar till er.

• trossan

Mrsnoname, men nej!!!
    Det värsta tänkbara.
    Du kanske inte ens går in och läser mer nu, men om du gör det så vet att alla vi tänker på er och sörjer med er.

Finns så klart inget man kan säga. Men så ledsen!!