• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy

Mrsoname: jag blir så ledsen för er skull! Livet är så orättvist och det är en mardröm som ni nu går igenom. Skickar styrke kramar till er!

• Sommaren12

Ang sex så pratade vi igår om vad jag ska ha för preventivmedel sen. Är lite intresserad av kopparspiral, nån som har erfarenhet av det?
    I alla fall så sa jag till mannen att jag har inte återbesök på mvc då vi ska prata om det förrän sista oktober och vad ska vi ha för skydd tills dess? Då svarar han att vi behöver ju inte ha sex på det viset, vi kan mysa på annat sätt. SAY WHAT?!?! Vi har "myst på annat sätt" i flera månader nu, när avslaget gett sig vill jag ha action!! ...nåja, antar att jag ska va nöjd för att ha en så icke-tjatande pojkvän... Eller?

• Ellenbmt

Sommaren- haha! Jag håller med! Action! Längtar! Har hört både och om kopparspiral, men jag funderar med på det... Brukar bli så mkt fuffens i kroppen av hormoner. Men man har i regel mer mens med koppar än hormon.

• godisbit
    Ellenbmt skrev 2012-08-22 06:57:13 följande:
    Btw- är mammsen på bb nu??
    Ingen aning... har inte sett ngt inlägg från henne sedan helgen (men jag kan ha missat ngt kanske)... Hon kanske ligger och snusar bebis som allra bäst just nu? =)
  • sally12

Mrsoname, väldigt ledsen för din skull! Sånt får bara inte hända :(

Mitt inlägg känns väldigt dumt nu, men måste få gnälla lite.
    Allt går väl bra med bebis och min mjölk rann till igår. Fasen vad ont det gör i tuttarna! Högerbröstet är alldeles knöligt, fler som har så?

• Aprilia1977
    Ellembmt: Jag är som du och övriga här inne, tänker så mycket på mrsnoname. Jag är så ledsen för henne och hennes familjs skull, tårarna sprutar varje gång jag tänker på henne. Det är tungt att logga in här och veta att det man själv fasat för mest av allt, hänt henne. 

Även jag har nu tänt ett ljus för hennes skull!  

Hjärta 

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Sommaren12

Superdum fråga kanske, men jag ska ut å gå med vagnen idag tänkte jag. Ska man ha på "locket" på liggdelen eller va utan den nu på sommaren? Ganska svalt här idag.

• Lindhaz

Tack ni fina :D som ni har stöttat!! EDAn är inte alls läslig att få, jag var tydligen alldeles sned i ryggen och han prickade blodkärl (?) varenda gång - tog 5 stick innan han satte de! Envis doktor som aldrig haft en sån jobbig patient! Haha. Men tro mig med lite lustgas och skämt så är man i himmelen ändå! Kände bara ett litet litet stick!.. Klart nu hade jag fått en petedin spruta också, men ändå! ;) och fast eda kände jag allt där nere..nästan!

• Ellenbmt

Kör med locket på sommaren, stäng ute så mkt baciller som möjligt! Om en vecka eller två kanske set är okej med bara sköna kläder å filt