• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Lilja85

Å btw, tänkte på mamsen när jag efter en första kontroll blev hemskickad. Gjorde ett försök, men halvvägs ut i korridore hade jag så ont, hängde i dörren så jag satte mig på tvären å vägra åka hem! Blev då istället erbjuden ett bad, där jag låg från 9.36 - 18.45 Drömmer

• FruKå

Grattis lilja! Nog för att det är skönt att bada... skönt de gjorde som du skrivit i fl brevet, så det ska va!

• RockTheRebell

En vecka till bf nu inledde natten till den med att öva på färdknäppen så den ska funka inna veckan är tillbaka till tisdag igen ;) Återstår att se om övning ger färdighet. Eller om man kan stryka den med från listan över tänkbara fl-startare.

Sambon har verkligen inte tjatat om att ha sex eller så. Så nästan jag som får "paniken" att det kommer dröja innan han "får nåt" för jag inte är i form för det. Men njöt verkade han göra men som kommentar efteråt kom det "Jag som bara skulle göra lite avslappning på dig" (strök mig över ryggen osv) sötnosen. Men sen att jag har vart sprängkåt i 3 dar spelar ingen roll..... haha. Han har somnat innan jag hunnit våldföra mig på honom så nu slapp han inte ;)   

• Mamma070912

Så ledsen mrsnoname Tårarna bara rinner...

Grattis till fler små underverk!

Å sommaren! Tack för din fl-berättelse Jag sa precis som du, aldrig mer! Om och om igen, skrek hela tiden, hade panik, dödsångest... Och nu ska jag ändå göra detta för tredje gången:-S
    Du och flera andra jag läst om/ pratat med börjar få mig att ångra mig om EDAn... kanske är värt att prova ändå.
    Har nål-skräck och är väldigt rädd för att tappa kontrollen över min kropp. Vilket man ju gör ändå...

Haft ett "sista samtal" inför förlossningen med gubben idag, gått igenom allt vad jag skrivit och tankar om hur jag önskar få det. Så dags kan man tycka

Natti alla vänner!

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • FruKå

Är själv spruträdd, men titta inte på sprutan och andas lugnt bara.. Den känns inte! Lovar att jag hade fetångest innan men nu ska jag ta den varje gång jag sja föda :)

• Ellenbmt

Hej kompisar. Tänker oavbrutet på mrsnoneme när jag loggar in på fl. :( önskar det fanns något man kunde göra....

Grattis till er som fått små grodor och grattis till ersom hänger i startgropen

Rockrherebel- you go! Bra med sex! Passa på för alla är inte så snabba med det efterråt! :)

Jag sitter och ammar Alva, första amningen som inte gör ont! Härligt

• FruKå

Omöjligt att inte tänka på henne.. Så sorgligt .

• LiJon

Verkar bli utdraget det här. Igår morse sa läkarna att vi nog skulle få åka hem ändå, o invänta värkar. Sen ville de ha kvar mig en natt till, sambon hann inte mer än åka hem vid 23 igår innan jag fick regelbundna onda värkar. Gick upp på toa och då kom en ny färsk blödning.
    Ctg sattes som de inte var nöjda med så vi blev skickade upp till fl (från oförlösta bb) där det började pratas om snitt. Dock hann kurvan bättra på sig så nu är det bara observation och värkarna är lite glesare nu... :( blir nog nerskickade till bb igen om ett par timmar.

Faktiskt hoppades jag lite på snitt där ett tag. Orolig då blödningen förmodas vara från att en bit av moderkakan lossnat, men det är tydligen lugnt så länge det 'bara' är en bit och man övervakar. Vill ha ut bebisen frisk o kry nu.

• mijja12

Mrsnoname: beklagar verkligen lider med dig :'-(

Grattis till er som fått era som liv

• Sommaren12

Lilja85: grattis!! Och jag som tyckte jag badade länge, 2,5 timme... :D

Mamma070912: ja jag skulle ju verkligen INTE ha eda! Väl där skrek jag efter den innan den ens var möjlig att sätta haha. Var med orolig för själva sprutan men såg aldrig vad de gjorde. Min man som verkligen är spruträdd tyckte nog det var jobbigare än mej haha. Helt ärligt så kände jag knappt när de satte den heller, kanske för jag koncentrerade mej med lustgasen? Var iaf inte alls jobbigt för mig. Effekten var UNDERBAR! Jag var rädd för att den skulle dra ut på förlossningen, men som min bm sa efteråt så var den nog tvärtom gynnande för mig. Jag var ju så smärtpåverkad men när den satt kunde jag slappna av lite och då öppnade jag mig snabbare. Har heller inte haft några problem alls med att kissa efteråt som en del säger. Dock kände jag inte riktigt värkarna i det aktiva krystningssrbetet på slutet. De fick hjälpa mig lite där.