• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • cupcakekiller
    Ep skrev 2012-08-27 18:20:57 följande:
    Cupcakekiller- skönt att höra att fler sitter i samma sits;) har din slempropp gått? Jag har inte märkt någonting :/

Haha ja, vi får väl tävla om att komma först ;) Jag tror att den har det..är osäker, men jag var ju öppen 3 cm i torsdags, så den måste väl ha släppt?
  • Ep

Cupcakekiller- haha ja vi får se vem som hinner först haha;) okej kollade din bm hur mycket du var öppen eller? Ja då borde den väl ha gått..Jag ska till min bm imorgon..

• Svipp

Men alltså, klumpiga fingrar, jag lyckas skicka tomt meddelande hela tiden när jag ska byta sida. Ber om ursäkt...

• cupcakekiller
    Ep skrev 2012-08-27 18:45:46 följande:
    Cupcakekiller- haha ja vi får se vem som hinner först haha;) okej kollade din bm hur mycket du var öppen eller? Ja då borde den väl ha gått..Jag ska till min bm imorgon..

Yes, jag lyckades tigga mig till en undersökning..De gör tydligen inte sånt om man inte har gått över men BM tyckte att en dag innan inte spelade någon roll, var öppen 3 då och fick en svepning på det men den verkar inte ha funkat, morr..
  • Ep

Cupcakek- okej men då borde ju jag kunna få en svepning då eftersom jag gått över tiden med fyra dagar ju.. Hoppas! Nej de är väl inte jätte vanligt att de funkar ändå:/

• mijja12

Trossan: Liam vägde 4780 gram och var 56 cm lång när han kom ut bf+10 dagar

• trossan
    mijja12 skrev 2012-08-27 19:43:44 följande:
    Trossan: Liam vägde 4780 gram och var 56 cm lång när han kom ut bf+10 dagar
    Ja! Jag såg det precis nyss när jag lite desperat kollade igenom allas födelsevikt igen.
    Minns ju att det var en som var riktigt stor, och det var ju Du! :) 

Men, du hade ingen aning om att han var så stor heller nä. Helt galet.
    Och han kom ut helt normalt, och du sprack inte mer än någon annan? Fantastiskt ju!
    SÅ skönt att höra att det kan gå bra och att ni båda klarade er så bra!

Hur uppelver du storleken på honom nu då?
    Och hur upplevde du förlossningen?

• tjockisbullen
    trossan skrev 2012-08-27 17:24:34 följande:
    Ok, är lite i chock nu, men får se om ni kan lugna ner mig..

Hos bm idag för att planera igångsättning.
    41+2 idag.
    Gör ultraljud och får veta att bebisen IDAG väger 4400 gram.
    Får igångsättningstid på lördag.

Är inte bebisen jättestor!? Hur stor är den då inte på lördag!? Kan man föda så stora barn?
    Tittade i listan och såg att det är några få som fått i den sizen, Astro och aprilia senast va?

Ultraljudstanten sa att jag kunde lämna tillbaka alla kläder i strl 56... :(
    Hur ser så stora bebisar ut?!!?

Dessutom kunde de inte göra hinnsvep idag heller för huvudet är fortf inte fixerat och det hade inte hänt nått där nere sen förra veckan trots molvärk o sammandragningar två kvällar i rad. Öppet ett finger bara.

Den kommer ju aldrig vilja komma ut av sig själv!

Och sen är jag dessutom skitbesviken för att det då inte ens blir en augbebis utan en sep! Även om jag förstår att det inte spelar någon roll så har jag ju varit så inne på aug..

Ledsen, och rädd!! :(
    Det är ju bara en uppskattad vikt, det kan ju diffa en hel del, åt båda hållen.
    Nelson vägde 4215 gram när han föddes, jag fick igångsättning för annars hade han blivit på tok för stor han kom ju 4 veckor för tidigt i och med detta! Han har storlek 56/62 i det mesta o han väger nu 4600-4700.
    Det mesta i 56 sitter perfekt och han kan ha det mesta i 62 fast vissa 62 är grymt mkt större än andra så då blir det för stort för honom. Knepigt hur det kan va så olika med storlekarna från affär till affär.

Ett exempel är dottern som har storlek 104 på ALLT nu men häromdagen köpte jag 2pack pyjamas från HM i storlek 98 som förvisso inte direkt har ngn växtmån men hon växer ändå inte så mkt under hösten o vintern, hon har INGET annat i storlek 98 så det va väldigt konstigt! :)

Oroa dig inte hur som helst, det kommer nog gå bra!  
  • sally12

Tilde gick jag bf+15 och oroade mig galet mycket över längd och vikt.

Visade sig när hon kommit ut att var 52 cm och vägde bara 3396g, hade inte behövt oroa mig :)