• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Husmodern

Jag hade ont som bara den i söndags och måndags natt, trodde att det var på g i måndags natt då jag hade värkar till 3.

Hade värsta aktiva dagen Igår som skulle puscha på lite ???!!!!! Ingenting inatt !!! Max 4 känningar konstigt då jag har haft känningar hela helgen tills tis morgon...

Ja ja :)

Hoppas att ni andra har haft bättre tur :)

• A R

Svip, hoppas det är på gång för dig, håller tummarna.
    Det märks i tråden att vi alla är i sluttampen.
    Vi börjar känna oss riktigt less och frustrerade, men vi har varandra och snart har vi våra bebisar med : )
    Idag har jag inget inplanerat annat än ett föräldrarmöte i kväll. Funderar på att gå och klippa mig vilket jag inte gjort på ett halvår.

Kram till alla oss som väntar, längtar och kämpar!

• sowe81

Hur vet man om det är värkar? Igårkväll hade jag några smmadragningarnsom gjorde ont i både nedre delen av ryggen o i bäbismagen, som riktigt kraftig mensverk. Inatt har jag ca 1gång i timmen haft en sammandragning som gjort sjukt ont, men bara i bäbismagen. En blev jag helt kallsvettig av. Det onda känns som mensverk som svider lite och strålar lite ner i benen. Är det värkar? Helt novis (bf+6 idag o såååå less. Vill bara få ut henne nu)

• RockTheRebell

AR! Gå och klipp dig! Nu ;) ! Jag gjorde det i torsdags för jag tänkte nu eller "aldrig". Det var jätteskönt med lite uppfräshning. Sowe! Tycker rdet låter som krlppen iaf övar på värkar :) det var skönt att sova lite. Sen frukost m sambon som vart ute o grejat lite. Innan han skulle gå igen kramade han mig länge och sa att liten skulle va snäll till magen haha :) men ville den ut fick den sätta igång nån gång!

• godisbit

Går in i vecka 40 idag(39+0) och ska ikväll jobba mitt sista arbetspass innan bebis!

Hade hopplöst svårt att somna igår, först var jag totalt täppt i näsan och sen blev jag paniktörstig och snustorr om läpparna (av att bara kunna andas genom munnen).... för att inte tala om pinknödig?!? Och när jag inte hade somnat än så började jag så klart bli hungrig också! Och bebis var inte behjälplig heller, hur jag än låg eller vände mig så buffade och knuffade lillfisen som om hon möblerade om där inne... 

Hoppas inte det är så här nätterna kommer vara nu, sambon spår att det inte blir bebis på 2 veckor till och själv har jag inga känningar som säger att ngt är på gång heller.

• fru Elle

Gick och klippte mig någon dag innan sonen föddes. Vet att det brukar vara väldigt svårt att få tid till det med en ny bebis och med syskonen. Sen ville jag inte se ut som en risbuske på alla kort . Brukar ju bli en hel del kort tagna när bebisen har kommit.

Molly 2008, Harry 2010 och Sixten 2012
  • A R
    Godisbit, jag tycker nätterna varierar rätt mycket, vissa nätter är bättre och vissa sämre.
    Jag hoppas och håller tummarna att det inte är två veckor kvar för dig (inte för mig heller).

Nu har jag bokat tid hos frissan kl14 Skrattande
  • godisbit
    A R skrev 2012-08-29 11:22:38 följande:
    Godisbit, jag tycker nätterna varierar rätt mycket, vissa nätter är bättre och vissa sämre.
    Jag hoppas och håller tummarna att det inte är två veckor kvar för dig (inte för mig heller).

Nu har jag bokat tid hos frissan kl14 Skrattande
    Det blir ju enklare efter att jag klarat av sista jobbpasset idag också, då är det ju mer fritt fram att vila ikapp på dagarna om jag behöver också...

men ändå... 2 veckor... nja, lite bättre prognos vill vi nog ha! =)

frissan ja, har inte klippt mig sen innan midsommar men det känns inte så där tokslitet som det kan göra efter en sommar. har ju inte blivit så mkt sol och bad precis i år!