• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Skriver av mig lite bara....
    Igår blev vi bjudna på middag hos goda vänner och jag hade nog inte orkat åka dit om det inte vore just dom. Det var såååå skönt att få tänka på något annat och surra om allt mellan himmel och jord (eller det var mest de andra som surrade och jag och min man som lyssnade då de drack vin, men det spelar ingen roll... ) Idag är min man och barnen på kalas och jag ville stanna hemma och städa. Bröt ihop imorse och grinade, sen var det bra. Mitt humör är verkligen berg och dalbana men huvudsaken man kan komma upp igen efter gråtattackerna.

Bebis verkar då må hur bra som helst i magen, själv är jag väldigt matt, blek, yr och svettig. På fl i torsdags hade jag mycket högre blodtryck än jag haft tidigare men det var tydligen ingen fara. Känner verkligen att kroppen är helt slut av denna graviditet. Jag har försökt ställa mig in på igångsättning till veckan men det känns väldigt tråkigt. Har ju längtat efter hela karusellen när det startar av sig själv.  

Jaja, nu ska jag plocka fram dammsugaren och i sakta mak ta mig runt i huset. Kämpa på tjejer! 

• RockTheRebell

Det kan nära på va lite skönt att gråta med en liten stund svipp. Känner mig exakt som du skriver också. Fast det är nog blodsockret. Typ glömt o äta sen frukost så det kittlar i olika delar av kroppen, huvet är "wohooo" och näsan kall. Men nu ska jag äta. Ställer väl oss in på igångsättning m till veckan. Fast en sista tapper färdknäpp får det bli ikväll ^^

• Svipp

Husmodern, jag har inte fått veta något exakt datum. Min bm på vårdcentralen sa att överburenhetskontrollen blir på tisdag (vilket jag oxå bokat) och om allt ser bra ut då (bf+15) så får jag vänta till torsdag och komma in på en till kontroll (bf+17 alltså) men då trodde hon att de skulle skicka mig till förlossningen sen. Men ingen har sagt något absolut sista datum så egentligen vet jag inte. Siktar på tisdag och så får vi se...

MEN, nu när jag var på toa hade jag brunt slem i trosorna...wihoo! Första gången något slemmigt visat sig så jag blev iaf lite hoppfull.

Hur går det för dig? Hinnsvepningen hjälpte inte eller känner du nå mer?   

• Svipp

RTR - Ja, borde kanske äta något lite oftare. Är dålig på att dricka oxå. Impad att du orkar färdknäppa! Det finns inte i min värld. Orkar knappt vara nära... nån liten puss kan han få nån gång...stackarn...

• Husmodern

Tänk att man kan bli så glad över brunt slem:)!!! Hade oxå det idag och igår kanske vi föder samtidigt Svipp :)

• A R

Spännande svipp och husmodern, jag hade med brunt slem den dagen det satte i gång. Hoppas det drar i gång för er nu!

• Svipp

Å, nu blir jag ju riktigt förväntansfull!
    Det vore ju fantastiskt Husmodern!

• Mamma070912

Tack! För alla hejarrop! Den här tråden har hjälpt mig så mycket under tiden vi väntat. Nog var det på riktigt iaf. Kom in halv tio och vattnet gick tio sen kom han ut halv tolv. Stog upp hela tiden fram till krystarna när jag ställde mig på knä i sängen istället. Det gick så bra! Tänk att förlossningar kan vara så olika... Försöker skriva mer begripligt hemma på datorn om några dagar Hejja ni tappra kämpar nu är ni snart imål!

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia