• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Hade inte heller nån aning om att det var möjligt!? Men så var sen

• Fyran2012

Hemkommen från bm!

Blodtryck: 120/65
    Hjärtljud: 130
    Sf: 36
    Huvudet neråt & fixerat

Hon erbjöd sig även att göra en hinnsvepning & konstaterade samtidigt att det var mjukt & jag var öppen 3 cm..kände huvudet jättevälGlad

Hoppas verkligen att det hjälper nu, är väldigt öm & det moler hela tiden!

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • RockTheRebell

Svipp: Jag tyckte det var fräckt fall det kunde vara så också speciellt m tapp kvar liksom. Men när hon känt var det dryga 4. Fick en såndär tanke haha speciellt som förstföderska. "hur slapp kan man egentligen va?" Haha. Lite lustgas på det så hade jag nog skrattat o tyckt synd om sambon ;) Det var skönt att få kollat igenom sig och hade 40 min ungefär. En stund känner man sig som man är där "i onödan" men det är man inte. Allting känns så mkt bättre än innan! Som 4:an också skrev känner jag mig med nu och inte känt innan.

• Husmodern

Svipp åk till förlossningen var en drama Queen om du måste! Du ska inte behöva gå hela helgen!!!

Fyran - spännande !

Blir hinnsvepning nr 3 imorgon för mej

• godisbit

Härligt att höra om era framsteg brudar!! =)

Svipp - helt rätt att kolla nu, inte bra att oroa sig!

Själv börjar jag nu räkna ner till helgen... inte så att jag tror det blir ngn bebis nödvändigtvis, men iaf så är ju sambon hemma då! Jag kommer få sittsår innan jag får bebis är jag rädd. Hänger i soffan och kollar på one born every minute och stickar på en bebisfilt... ja ok, erkänner - bakade äppelkaka också och tog mig en bit... med vispgrädde! =)

Jag "beordrade" dessutom sambon att arrangera en dykutfärd till helgen (ifall vi inte föder barn) - han var inte svårflirtad alls! Han som har stuvat undan alla dykprylar och utrustning och meddelat hela dykgänget att han nu håller sig torr tills i vår.... Jag är verkligen inte van att bara vara ledig så här och inte känns det som man har semester heller när jag mest bara går hemma och stökar med tvätt och sånt. Så nu hoppas jag bebis håller sig inne till efter helgen så vi får en utflyktsdag först - sambon får dyka, jag får sola nästippen, vi kan grilla och hänga med folk som mest bara pratar dykning och på det lite sol (prognosen ser iaf lovande ut nu) och frisk luft och skön natur! 

Vad är det för mening med att vara lediga och inte få föda barn om man inte gör ngt av tiden liksom? 

• RockTheRebell

Precis godisbit :) men när fantasin trör och så får man vara hopplös också, så kommer man på nåt nytt. Annars hade det aldrig blivit nåt nest här inte.. Hehe

• fru Elle
    Mamma070912 skrev 2012-09-05 22:29:01 följande:
    7de himlen uppdaterade på fb sidan att det var klart för en vecka sedan typ mån-tisdag förra veckan... Blev akut snitt men sen vet jag inte mer. Någon annan?

Svipp: Då får vi verkligen hoppas du får en trött bebis Lycka till med uppsatsen iaf!
    Den facebookgruppen har jag missat, vad heter den?

Hoppas allt har gått bra 7e himlen! Sen får jag säga grattis till sockertopp och carran! 
    Molly 2008, Harry 2010 och Sixten 2012
  • Mamma070912

RTR: oj 4 cm! Jättebra ju, vid 2 cm låg jag typ dubbelvikt förra fl

Svipp: Jag får nog också åka till fl imorgon om jag inte känner något mer, är väl korkad som har väntat så här länge men jag känner ju som sagt att han lever...

Tack för svar om vikt, blev bara orolig att han inte lägger på sig ordentligt när han är relativt liten från början.

Grattis till nya bebisarna, ger ju lite hopp iaf

Godisbit: absolut bra att ha något roligt och avslappnat att se fram mot. Har tagit dagarna som de kommer nu med lite planer max en dag i förväg, blir mycket mysiga träffar och god fika

Men börjar tröttna på att hålla stenkoll på hus, barn och packning. Plockar och städar upp varje dag, håller efter tvätten hela tiden, vattnar inne och ute och tänker att nu är det nog sista gången jag gör detta före förlossningen... men icke. Om och om igen.

Igår fick iaf gubben tummen ur och skruvade ihop spjälsängen, typiskt att han hann Så nu är den iaf bäddad och klar står bara och väntar.

Fick passa på och känna efter i underlivet i morse i duschen, huvudet ligger så långt ner att jag knappt fick in något finger och nån tapp är det inte tal om att känna. Kan det vara så att jag också är öppen utan att fatta det. Är ju ändå tredje ungen så det borde ju vara teoretiskt möjligt iaf...

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912
    fru Elle skrev 2012-09-06 15:54:25 följande:
    Den facebookgruppen har jag missat, vad heter den?

Hoppas allt har gått bra 7e himlen! Sen får jag säga grattis till sockertopp och carran! 
    Vet inte vad gruppen heter... Typ augustibebisar2012 tror jag.  Hoppade in när någon la ut en länk här i tråden. Är inte så teknisk, någon som vill hjälpa fru Elle?
    Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!