• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Mamma: har för mig att det är rätt vanligt att man inte går upp så mycket eller ens nånting på slutet. Jag stannade själv ca två veckor innan fl.

• sowe81

Hang in thee! Ni som är kvar. Ni gör det suveränt och snart har ni era bäbisar!

Har någon hört något om mamsen, jag har följt tråden ganska frekvent men länge sen något hördes från henne...

• A R

Godmorgon tjejer!
    Ligger här i sängen och väntar på att min sömntuta ska vakna, han har sovit sedan tolv i natt och sexttimmarspass på natten verkar vara hans melodi.

Jag förstår hur ni längtar efter att det ska sätta i gång och ni får träffa era bebisar. Snart, snart får ni också era små guldklimpar!
    Det är lika spännande varna morgon att kika in här lycka till!!!!

• Svipp

Bröööl...jag kommer aldrig få nån bebis! BF+10 idag. Varför, varför?!?!

• Sommaren12

Svipp ( m fl): vet att det är en klen tröst och jag vet heller inte hur det är att gå över så länge men snart är de faktiskt här! Man kan ju inte gå över hur länge som helst så det handlar bara om max några få dagar till. Hoppas ändå på en babyboom NU!

• godisbit

Svipp - ingen aning varför men jag avundas dig inte och det är väl den värsta, klenaste tröst jag kan ge dig antar jag!? 

Kan iaf säga att du hade rätt om en sak - jag fick sova ordentligt i natt och jag sov GOTT!!! Bara en vända till toan på hela natten och somnade om på bara en liten stund. Sambon hade vaknat på natten av att han frös och var uppe och hämtade en filt och stoppade om oss med och jag bara sov... märkte ingenting och var lite överraskad när jag vaknade med en gosig filt om mig =)

• Fyran2012

Bf + 7 idag..trodde verkligen att det var på g igår em, fick 3-4 ganska onda värkar & tänkte att det var dax att förbereda inför barnvakt. Så jag packade gympapåsar, plockade fram dagens kläder inför skolfotografering, bäddade rent osv. Men vad händer sen? Ingenting!
    Är bara ganska öm nere i magen idag, ömma sammandragningar men inga direkta värkar..pust..är såå trött på detta nu & på att hela tiden tänka förberedande så allt klaffar med barnvakt & allt där runt omkring..

Ska iaf till bm vid lunchtid idag, men hon bokade bara in 15 min för hon trodde inte att vi skulle behöva denna tiden..

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • Svipp

Tack allihopa! Ni är så bra på att peppa! Vet inte vad jag skulle göra om jag inte fick gnälla av mig här. Betyder jättemycket. Är ju lite konstigt med tanke på att jag inte har en aning om vem ni är, men det kanske är det som är grejen.

Godisbit - så skönt! Lite lättare att klara dagen då....

Fyran - Känner med dig...hoppas bm ändå tar sig tid för dig och du kan ju alltid be henne undersöka dig och reta/peta lite om det är möjligt. För annars kollar de bara blodtryck och mäter SF på den där kollen, så nog borde hon hinna det.

Håller med sommaren, nu måste vi få en sista liten babyboom här!!    

• sockertopp84

I lördags på BF+10 så bestämde äntligen sej lille Eddie att komma ut.Så de blev en september bebis istället för augusti.