• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • carran no1

Snabb uppdatering den 4 september kl 20:28 kom äntligen våran lilla tös ut med en himla fart 12 dagar över tiden, 3710 g och 50 cm lång :) ser ut som om d antingen blir en liten Betty, Linnea eller Molly!

Hoppas verkligen att ni andra snart oxå slipper vänta så mycket längre och har era små hos er!

Och stort grattis till er andra som fått :)

Helt underbart att nu vara 2 barnsmamma!! En liten prins och en prinsessa

• Aprilia1977

Grattis Carran!!!

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • godisbit

Sockertopp och Carran - jättegrattis!! 

• godisbit

Mamma070912 - ang vikt så tror jag inte det är ngn fara att inte gå upp mer nu. Jag har legat på samma vikt sedan mitten på juli! ngt hekto upp och ngt hekto ner bara. Bm sa dessutom för 2 veckor sen att det var vanligt att man inte går upp mer på slutet av graviditeten. Jag får för mig att det ofta är mest vätska man lägger på sig om man fortsätter gå upp på slutet?

• RockTheRebell

Grattis till nya bebisar och go sömn! Sov som en potta skit inatt. Så ska hem o nana sen efter kaffe o promenad. Tillhör den skeva sorten som sover bra på kaffe. Undersökningen bf+9 visade normalt m fostervatten. Bebis är fixerad. Tappen 1 cm kvar men öppen 4. Så börjar värkarna bara o blir regelbundna behöver vi inte åka hem när det är lov att åka till fl. . Det är skönt o veta. Hon gjorde hinnsvepning också utan att jag behövde fråga.

• Svipp

RockTheRebell - det kan ju inte va långt bort för dig då. 4 cm! Kan man alltså vara det utan att vara i förlossning?! Hoppas värkarna startar snart!

Jag sitter utanför min mans jobb och väntar på att han ska komma så åker vi till förlossningen och kollar hur gumman mår. Jag känner mig orolig pga förändrade fosterrörelser och på specmödra fick jag inte tid för överburenhetskontroll förrän på tisdag kl 14.40. Vägrar gå och oroa mig hela helgen så det får bli förlossningen även om det är långt att åka. (specmödra finns i stan, förlossningssjukhuset är det en timmes resväg till).

• Ellenbmt

Svipp- jag var öppen fyra cm med värkar i tre veckor....