• Svipp

Augustibebis 2012

Det är en väldigt stor grupp detta, jag hoppas ändå att jag kan vara med. Hade först inte tänkt vara med i någon augusti-grupp, eftersom det tar mycket tid, men det är ju så kul att dela detta roliga med andra i samma situation.

Detta är min 8:e graviditet men mitt 3:e barn...hoppas jag verkligen!

FruFoxy - På tal om rul så sa min bm vid inskrivningen att det är så långa köer nu så vi måste ringa och boka tid 1½ månad innan v. 18. Annars kan det bli så sent. Det beror nog på var man bor. Du kan väl ringa och boka en tid trots att du inte varit på inskrivning än

• Svipp

FruFoxy - Jag bor i Piteå. Här får vi bara en lapp med ett telefonnummer till gyn på sjukhuset dit vi ringer själva och bokar tid. Jag vet inte om min bm kanske skickar något meddelande av något slag om att jag ska ringa, det har hon aldrig sagt iaf.
    Men det där är väl oxå olika i olika städer. Du kanske borde ringa din bm och fråga.

• Svipp

Tack!

Aha, då måste du nog gå den vägen. Jag skulle nog ha ringt och frågat...

• Svipp

Jag har inte tid förän 4:e april! Då är jag i v 20 (19+2). Väldigt sent tycker jag men hon jag pratade med sa att det var enligt deras rutiner. Jaja, då kanske man kan lyckas se om det är en kille eller tjej där inne.

• Svipp

Oj, det var många som gör RUL i 19+. Helt normalt med andra ord.
    Vi vill jättegärna veta vad det är för kön. Inte för att det spelar någon roll utan mer för att man kan bestämma namn, förbereda de andra barnen och kalla bebisen i magen något annat än den/det/bebisen.
    Jag blev inspirerad av er och har beställt mammakläder på ellos nu. Lite sommarklänningar och toppar. Hur kul som helst! Har ju kvar lite sen de två förra, men det är bara vinterkläder och utnött och tråkigt. Alltid kul att shoppa och drömma om sommaren!

• Svipp

Tina lind - Det var nyheter för mig. Känns ju väldigt viktigt att de kan se så mycket som möjligt så då väntar jag gärna. Tack för infon!

• Svipp

Fyran2012 - Det låter absolut som foglossning. För mig är det blygdbenet det känns absolut först på. Sen bakfogarna och sen ljumskarna och det strålar ner i benen. Brukar få ischias eller hur det nu stavas oxå. Än så länge (v14+3) har jag "bara" blygdbenet och ibland bakfogarna. Förra grav var jag mycket sämre, sjukskriven helt från v 7. Då minns jag att det kändes som mitt vänstra ben var som ett löst barbiedocka-ben som man måste försöka få på plats igen. Hade jätteont i just väntra benet. Så det du beskriver låter väldigt likt hur jag hade det då. 
    Goggla och läs mer, det finns mycket man kan göra för att underlätta. Sen får man tänka att det i de flesta fall går över efter förlossningen (jag kände av det varje ägglossning efteråt, men bara en dag) och inte är permanent. Men det är skitjobbigt medans det varar, för hela familjen.  Hoppas du slipper få det så jobbigt!

• Svipp

Vecka 16 i dag och fyra veckor och två dagar kvar till Rul. Känns väldigt segt just nu. Kul för er som får göra det i dagarna och se att allt är  bra! Lite avis är jag
    Berättade för barnen i helgen. 6-åringen ba: Nää, ni skojar! Lovar ni? På samvete och heder? 4-åringenskuttade förtjust omkring och sa att det kunde bli en bebis till hennes dockor. På kvällen låg de i sin våningssäng och pratade om bebisen och att nu skulle båda blir storasyskon.
    Nu berättar den yngre för alla vi träffar att mamma har en bebis i magen. Så nu är det ingen hemlighet längre! Känns ändå bra.  

• Svipp

Strongenough och Pixel3 - Så fruktansvärt för er båda. Känns så himla orättvist. Jag hoppas verkligen att ni får lite mer positiva besked framöver.

Svar på tråden Augustibebis 2012