• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit
    Mamma070912 skrev 2012-09-06 18:02:09 följande:
    Vet inte vad gruppen heter... Typ augustibebisar2012 tror jag.  Hoppade in när någon la ut en länk här i tråden. Är inte så teknisk, någon som vill hjälpa fru Elle?
    har skickat en länk till henne nu!
  • Svipp

Hemma igen. Fick kolla med ul och allt såg bra ut. Vatten och flöde var bra. Sen låg jag en timme med ctg och det var bara bra oxå. Hade två ynka sammandragningar på den timmen. Sen kom en annan bm, hon jag hade under min första förlossning och det var så kul! Rätt person på rätt plats verkligen! Hon undersökte mig men hittade inte tappen och ingen ingång heller hur mycket hon än grävde. Ajaj! Hämtade en annan bm med längre fingrar och hon hittade rätt. Tappen var två cm men hon kunde få in nästan två fingrar och röra om lite. Nu blöder jag lite och det moler på ordentligt. Hoppas verkligen det hjälpte till lite!

Känns iaf mycket bättre nu när jag vet att allt är bra och de var så positiva och omtänksamma på fl så jag ångrar inte att jag åkte in. Gör det du oxå mamma 070912, om du känner sådär. Det är värt det, att känna sig lite besvärlig.

• Husmodern

Svipp skönt att allt var bra :)!! Hoppas verkligen att det hjälper nu :) mer värkar till oss :)!

• Fyran2012

Vad skönt att veta Svipp!

Jag fick ju som sagt hinnsvepning igår & var öppen 3 cm..hade ganska onda värkar hela eftermiddagen & kvällen & var väldigt öm i magen..men vad händer? Nä just det ingenting!
    Idag känner jag inte av det alls..blää vad tråkigt!

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • RockTheRebell

Morning morning pinglor! Samma ztory som 4:an här, utom färdknäppen. Men i gengäld fick jag sovit massor! Nu ska det bli frukost och sen prommis till mor. Det vore konstigt om det inte blev bebis innan 00.00 idag för anledningen till att jag inte gillar sambons favoritnamn fyller av 365 dagar att välja på, år idag. Saknas verkligen bara att liten ser ut som namnet ^^

• Svipp

Samma som er tjejer, förutom slempropp. Idag är det coollugnt...hur tråkigt som helst! Önskar nästan att jag hade haft lite skådespelartalanger och kunnat överdriva lite där på förlossningen igår så att de hade satt igång mig. Men som vanligt är jag så där hopplöst trevlig och säger saker som: huvudsaken bebisen mår bra och hon kan ju inte stanna för alltid och snart måste det ju vara min tur. Blää...blir less på mig själv!

• godisbit

godmorgon brudar!

känns onekligen som att det inte blir ngn sommarbebis när det är så här svala dagar. igår tog vi fram ett täcke igen efter att bara ha sovit med lakan sedan i somras ngn gång - fyyy så mysigt det var att krypa under ett fluffigt täcke igen! =) 

annars har jag nog inget nytt att rapportera... inga värkar, inga ökade sd, ingen slemmis men jag sov så gott inatt att det nog kan bli en bra dag ändå!

Håller tummarna för er andra!

• Roos26

Hej mina vänner;)) Min pojk blev punktlig och kom till oss 5 sep:) Förlossningen startade på morgonen 4 sep och 25 Tim efter var han ute. Trots en lång förlossning e jag hel nöjd. Jag gjorde som jag planerat stod upp och satt på pilatesboll 90% av dessa 25 Tim. Vete fasiken hur jag orkade de men de gjorde jag:) Höll ut så länge jag orkade tills jag tog Eda och tack och lov för den. Öppnade upp mig lite bättre efter den från 5-8 cm då de var lättare å slappna av då. Värkarna fortsatte lika frakt helatiden men de fick ra hinnorna vid 7 cm. Allt fortsatte men jag öppnade mig inte mer än till 8 cm så ett dygn efter att värkarna börjat satte de värkstimulerande dropp och då tog de 1 Tim den var han ute. Kryst örnar i ca 8 min och jag tog inte i nÅgot utan lät kroppen fixa de och andades bara med. När axlarna kom så tog jag nig i lite föresten;) Så jag behövde bara ett litet stygn !! Så glad att de inte sluta som min första förlossning . Känner mig helt annorlunda efter denna förlossningen, inte lika ont å inte alls lika svullen :) Och min underbara son Dylan vägde 3450 och 51 cm lång:) Och nu i natt å nu på morgonen är första gången han sover flera Tim i följd med lite mat i mellan så jag oxå fått sova lite :)

• godisbit

Grattis Roos!! Vad skönt att du är nöjd med din förlossning och att ni har det mysigt med bebis nu!