Augustibebis 2012
Hej!
Är helt ny på det här med att vänta barn och fick tips om den här tråden, så här är jag!
Jag har i perioder haft oregelbunden mens, men när vi insåg att mensen var nästan 14 dagar sen så tänkte vi att det nog var lika bra att kolla. Så graviditetstest införskaffades och på nyårsaftons morgon konstaterade vi att vi väntar barn. Det känns overkligt och nästan oväntat (vi har varken försökt eller förhindrat någon graviditet, och efter några månader utan preventivmedel har man ju vant sig vid att mensen ändå kommit och blev ordentligt överraskad när den nu inte gjorde det). Så efter ännu ett test, en massa googlande och läsande så börjar vi så sakta begripa det här... idag är det vecka 7+0 och om allt går som det ska så blir det bebis 26e augusti!!!
Jag märker inte mycket av graviditeten så här långt. Inget illamående, mest bara en känsla av att jag när som helst ska få mens och ett himla springande på toa för att kissa. På något sätt känns det hela mer overkligt av att jag inte har de där klassiska kännetecknen med illamående och knasiga cravings a la Hollywoodfilmer, ni vet... inlagda gurkor med chokladsås och sånt =)
Vi har inte berättat nyheten officiellt ännu, det är bara vi själva, barnmorskan och sambons bror med fru som vet så här långt. Det är första graviditeten och det känns som att det är mycket nog att drömma och fundera på och prata om så här. Det känns så stort som det är liksom, utan att berätta för hela världen redan. Tids nog får världen veta men just nu behåller vi den här godisbiten för oss själva.