• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AnnaSv

Jösses vad ni skriver.. Jag har fullt upp med att läsa ikapp så jag hinner aldrig skriva något! Haha :p igår morse tog jag mig en långpromenad med hunden på 1,5 timme.. Ja just det det var så foglossningen kändes blev jag ordentligt påmind om men det släppte framåt kvällen.. Får nog nöja mig med fler lite kortare promenader hädanefter.. :)

• finski
    Poison82 skrev 2011-12-21 07:48:48 följande:
    Hej och välkommen.
    Vad skönt att du plussa så direkt Har ni försökt länge? Själv är jag inne i andra graviditeten men jag lovar dig att nojjan är minst lika hög :)
    Hej och tack :)

Jo vi har försökt i 3,5 år innan IVF starten. Trodde ju aldrig att jag skulle lyckas på första, hoppades ju alltid men var nog ganska inställd på negativt svar. Men jobbigt nog tillåter jag inte mej själv att vara glad, det e precis som att man går och väntar på missfall för att så lyckligt lottad kan väl inte jag vara att det ska lyckas. Ja, man är ju lite knäpp efter alla motgångar.

Grattis till andra graviditeten!
  • astro
    Novalina skrev 2011-12-21 02:54:44 följande:
    Det va många kontroversiella åsikter på en gång där du!

Men jag har full förståelse för ditt resonemang.

Jag måste bara fråga - varifrån har du fått infon om att er än 3 koppar kaffe/dag ökar mf-risken mkt?...

Vill tillägga att då jag ammade drack jag både starkvinsglögg, vin etc (ja, kanske inte samtidigt då, men ), och det va otroligt vad folk ifrågasatte detta hela tiden, fast det visat sej att det i måttliga mängder inte förs över i modersmjölken till barnet. Det är ju skillnad då man är gravid, för då delar man ju blod med bebisen, och då tycker jag inte alls man ska dricka nåt.

En annan sak jag störde mej ofantligt på va att folk kom och typ våldgästade oss vid de mest opassande tidpunkterna för att gratulera till sonen. Jag kände mej ofta fruktansvärt obekväm i de situationerna - hade kanske inte duschat på flera dgr, hade eckligt stripigt hår, osminkad och glåmig och satt dessutom med tuttarna i vädret och ammade mest hela tiden. Vadå respektera ens integritet??! Det va det inte alls tal om.*Grrr*

Varför kan innte folk bara ringa först och höra när det är OK att komma??! Förvånad
    Jag är en riktig ragata och släpper helt enkelt inte in objudna gäster. Något mer ohyfsat än att "bara dyka upp" finns inte, tycker jag, och eftersom alla som alls känner mig vet att jag tycker så, så är det totalt respektlöst att bara dyka upp till mitt hem.
    Även släktingar blir vänligt men bestämt avvisade.
    Däremot är barnens kompisar såklart alltid välkomna. Det är upp till barnen själva hur de sköter sina sociala liv. Men då är inte "gästen" mitt ansvar heller.

Ska se om jag kan hitta koffeinundersökningen.

http://www.kaffeinformation.se/templates/Page.aspx?id=4716

har en hel del info i alla fall.

• 05091112
    Hejåhå skrev 2011-12-21 08:41:21 följande:
    0501112: vanliga gyn borde väl göra ett vul, speciellt om man inte vet hur långt gången man är. De gör ju vul närande gör vanlig undersökning.
    Ja, det är ju dit jag ska, på fredag kl 10
  • finski
    Novalina skrev 2011-12-21 03:18:41 följande:
    Stooort grattis & varmt välkommen hit!!!! {#emotions_dlg.flower} Håller tummar och tår för dej att allt ska gå bra!! Drömmer
    Glad Tack Arba för ditt varma välkomnande!
  • Gadget

Finski: jag känner också så efter snart 4 års kämpande med bl.a ett misslyckat IVF i bagaget (detta är dock ett naturligt mirakel), att det är för bra för att vara sant att jag är gravid. Men än så länge verkar allt lovande och jag hoppas allt går bra för er också. När får ni göra UL? Vet att IVF klinikerna brukar göra ett innan de lämnar över en till vanliga MVC. Om två dagar får vi se hur vår lilla mår då vi ska göra UL.

• TheMaraja

Jag vill också vara i vecka 9-10... Eller varför inte 13!! Men det kommer väl. Mina symtom lyser med sin frånvaro, stör mig ändå lite över att jag inte är nöjd med att må bra .

Astro: det var uppfriskande att läsa dina åsikter om mat mm. Kan inte mer än hålla med. Jag skulle aldrig riskera att utsätta min lilla prick för något, men sunt förnuft är ju rätt vättigt. Jag åt tex sushi under förra graviditeten och det var såååå många som kollade snett då. Det var min bm som rekommenderade det för att det var så mycket omega3 i.

• finski
    Gadget skrev 2011-12-21 10:19:18 följande:
    Finski: jag känner också så efter snart 4 års kämpande med bl.a ett misslyckat IVF i bagaget (detta är dock ett naturligt mirakel), att det är för bra för att vara sant att jag är gravid. Men än så länge verkar allt lovande och jag hoppas allt går bra för er också. När får ni göra UL? Vet att IVF klinikerna brukar göra ett innan de lämnar över en till vanliga MVC. Om två dagar får vi se hur vår lilla mår då vi ska göra UL.
    Va fantastiskt att du lyckats spontant efter ett misslyckat IVF! Vilken vecka är du i?
    Ska tillbaka till RMC 11 Januari då kommer jag att vara i v. 7 då ska vi göra ett VUL.
  • Gadget

Finski: jag är i v 8+6 tror jag men känner efter och oroar mig fortfarande lika mycket. Tycker man hör så mycket om MA också så jag är livrädd att de på fredag ska säga att den lilla dött för ett par veckor sedan. Tror jag blir lugnare av att få ha sett den i v 9 om allt ser bra ut. Och jag tänker att mitt illamående är ett gott tecken, fast det verkar ha avtagit lite så då oroar jag mig för det. Ja du hör...

Ja, det är fantastiskt att det fungerat naturligt, dock har jag faktiskt en ny partner mot när jag gjorde IVF. Men problemet låg hos mig, jag har högt FSH som på något vis ska signalera att äggreserven är dålig. Läkarna sa då att jag troligen aldrig skulle bli naturligt gravid och sa att vi skulle göra IVF snabbast möjligt.
    Därför har jag aldrig skyddat mig med mitt livs kärlek som jag råkade träffa på mitt i allt och nu verkar allt stämma. T.o.m mitt FSH värde är bra igen. Kroppen är konstig, men kanske visste den bättre än jag att jag levde med fel man.

• finski
    Gadget skrev 2011-12-21 10:45:20 följande:
    Finski: jag är i v 8+6 tror jag men känner efter och oroar mig fortfarande lika mycket. Tycker man hör så mycket om MA också så jag är livrädd att de på fredag ska säga att den lilla dött för ett par veckor sedan. Tror jag blir lugnare av att få ha sett den i v 9 om allt ser bra ut. Och jag tänker att mitt illamående är ett gott tecken, fast det verkar ha avtagit lite så då oroar jag mig för det. Ja du hör...

Ja, det är fantastiskt att det fungerat naturligt, dock har jag faktiskt en ny partner mot när jag gjorde IVF. Men problemet låg hos mig, jag har högt FSH som på något vis ska signalera att äggreserven är dålig. Läkarna sa då att jag troligen aldrig skulle bli naturligt gravid och sa att vi skulle göra IVF snabbast möjligt.
    Därför har jag aldrig skyddat mig med mitt livs kärlek som jag råkade träffa på mitt i allt och nu verkar allt stämma. T.o.m mitt FSH värde är bra igen. Kroppen är konstig, men kanske visste den bättre än jag att jag levde med fel man.
    ja, tänk vad våra kroppar är konstiga och kan känna av både det ena och det andra och att läkare inte alltid har rätt. Håller tummarna att det går bra  på ditt UL och att du får höra fina hjärtljud. Det jobbiga är ju tiden som segar sig fram, man försöker att tänka ¨på annat men lyckas ju sällan. Trodde aldrig att jag skulle vara den här nojiga typen, hahaha.
Svar på tråden Augustibebis 2012