• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • tesked83
    finski skrev 2011-12-20 21:59:31 följande:
    Hej tjejer! Hoppar gärna in här i er tråd.

Har precis genomgått min första IVF och lyckades plussa. Enl. FL är jag i v. 3+5.
    Beräknad till 29 Augusti.
    Detta är min första graviditet så klart är jag oxå nojig över missfall och minsta hugg eller konstiga känsla i magen gör mig livrädd.
    Hej!
    Vad kul med ännu en IVF:are. Glad Är inne på vår tredje FET och är gravid i vecka 6+0 och beräknad till 14/8. Har fått tid för VUL den 2/1 och kan ärligt säga att jag räknar dagarna Skrattande
  • tesked83
    Gadget skrev 2011-12-20 23:01:30 följande:
    ...

Är det fler än jag som äter på natten för att må bra på morgonen? Vad äter ni? Det tar mig emot att gå upp och äta, men vet att jag mår bättre då. Brukar bli vid 4-5 tiden eller så. Går upp vid 8 kanske.

Jag vaknar varje natt mellan fyra och halv fem och magen verkligen skriker efter mat. Hade inga mackor eller lättare mat hemma så det fick bli att ställa sig och laga spagetti med köttfärssås, haha. Kändes aningen för seriöst vid den tiden men gott var det Skrattande
  • Gadget
    tesked83 skrev 2011-12-20 23:27:36 följande:
    Jag vaknar varje natt mellan fyra och halv fem och magen verkligen skriker efter mat. Hade inga mackor eller lättare mat hemma så det fick bli att ställa sig och laga spagetti med köttfärssås, haha. Kändes aningen för seriöst vid den tiden men gott var det Skrattande
    Hahaha, jag hade hoppats på tips om vad man kan äta som mättar men ändå går snabbt och smidigt. Drömmer
    Jag brukar knapra på en torr knäckebrödsskiva och äta lite yogurt.
  • Augustimamman
    05091112 skrev 2011-12-20 21:26:36 följande:
    Jag sökte pga rädslan at tjag fått det när jag väntade min minsting, snacka om att läkaren skrattade åt mig
    Han var jättesnäll .
    Jag hade ätit mögelost på pizza utan att tänka på det och hade fått huvudvärk dagen efter
    SÅ han sa "stay away from chocolate" med världens smile.
    Kul att du stannar! Jag har inte varit inne och läst här sen i morse och redan har ni hunnit skriva tre nya sidor. Ja orkar inte alltid läsa ikapp och ibland orkar jag inte svara heller. Tycker det är kul att fler tillkommer i tråden, hoppas du känner dej välkommen, det lilla jag hunnit lära känna folket här inne så är alla härliga och välkomnande, har du blivit missad var det nog inte meningen.

Vilken vecka är du i? Jag vill med göra vul... Ska ringa efter jul och försöka få nåt bokat. 
  • Augustimamman

Finski: Välkommen och grattis! Jag fattar inte hur ni är så många som lyckas plussa så tidigt? Själv plussade jag 4+2 och två dagar tidigare testade jag också men då var det negativt.

IMC: Kul om du också har tvillingar i magen! :) Då är nog tvillingkvoten fylld i denna tråden snart! ;) 

• tesked83

Haha, jag har faktiskt varit och köpt lite All Bran och yoghurt så jag slipper en repris från inatt Glad Får hoppas på att det räcker - man är ju lite trött idag Flört

• astro

Min "nattmacka" är koffeinfritt kaffe med vispgrädde eller te med mycket lime.

Annars är vi LCHFare större delen av oss, så det är oftast gott om lättmumsade saker i kylskåpet, några favoriter: Hårdkokt ägg med kaviar och/eller majjo, kall kyckling, kallt fläsk, grekisk sallad, tonfisksallad, räksallad, fet youghurt med nötter, smält ost med salsa, ostskivor med smör, oliver, avocado med vinäger.

Gröna oliver tycker jag ofta fungerar mot illamående, särskilt sådana "sträva" med kärnan kvar. 

• 05091112
    Augustimamman skrev 2011-12-20 23:34:14 följande:
    Kul att du stannar! Jag har inte varit inne och läst här sen i morse och redan har ni hunnit skriva tre nya sidor. Ja orkar inte alltid läsa ikapp och ibland orkar jag inte svara heller. Tycker det är kul att fler tillkommer i tråden, hoppas du känner dej välkommen, det lilla jag hunnit lära känna folket här inne så är alla härliga och välkomnande, har du blivit missad var det nog inte meningen.

Vilken vecka är du i? Jag vill med göra vul... Ska ringa efter jul och försöka få nåt bokat. 
    Ja det är sant, men du vet hur man blir ibland med hormoner i överflöd

Jag är i 4+5 på fredag så det enda de kommer kunna se är antagligen att det finns en graviditet (hoppas vi), sen bokas en ny tid in.
    Vilken vecka är du i?  
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-20 14:24:00 följande:
    Åh, jag beundrar att du orkar! Här orkar vi inte ens ta tag i att åka och köpa gran... Köttbullar får göras sen, på torsdag tror jag. Nu mår jag för illa...
    Själv har jag en karl som är såpass väldresserad att han t.o.m. med glädje rullar alla köttbullar till släkten, och dessutom gör egen senap till dem.
  • astro

Ytterligare en listeriakommentar:

Stort utbrott i USA med 20-talet döda. Smittkälla: Nätmeloner.

Som sagt var, det blir riktigt knepigt om man ska undvika alla tänkbara smittkällor. Såvitt jag minns har ingen sagt ett varningens ord om meloner.

Jag hittade förresten en uppgift om att man bara kan få listeria en gång. Har inte lyckats kolla om det stämmer, men om det är sant, vore det inte smart att få det "med flit" innan man skaffar barn? Ungefär som man gjorde med röda hund innan vaccinet kom. 

Svar på tråden Augustibebis 2012