• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Godmorgon tjejer! V 9 idag, de går verkligen åt rätt håll.

Illamårndet kvarstår och även känner jag av i ryggslutet med, kanske inte grymt bra att gå i höga klackar hela dagarna i ända när kroppen och hela bäckenet håller på att förändras.

Hur mår ni andra?

• Poison82
    finski skrev 2011-12-20 21:59:31 följande:
    Hej tjejer! Hoppar gärna in här i er tråd.

Har precis genomgått min första IVF och lyckades plussa. Enl. FL är jag i v. 3+5.
    Beräknad till 29 Augusti.
    Detta är min första graviditet så klart är jag oxå nojig över missfall och minsta hugg eller konstiga känsla i magen gör mig livrädd.
    Hej och välkommen.
    Vad skönt att du plussa så direkt Har ni försökt länge? Själv är jag inne i andra graviditeten men jag lovar dig att nojjan är minst lika hög :)
  • jordgubbsylt
    astro skrev 2011-12-20 22:30:07 följande:
    Tittar man lite på statistiken så fick 60 personer listeria i Sverige 2009. Av dessa var sju gravida. (2009 var ett "svårt" år, ett vanligt år drabbas 4-5 gravida.)

Inte i något av fallen gick det att säkerställa smittkällan (bl a därför att fem av sju kvinnor inte talade svenska) men i tre fall misstänktes lax. I ett fall hemgjord färskost gjord på opastöriserad mjölk. I övriga tre fall finns ingen uppgift.
    Fyra av barnen insjuknade. Två avled.

Det är visserligen hemskt men det känns samtidigt inte riktigt som ett skäl att totalt undvika mängder av matvaror, som lax, dessertost, charkvaror.

Fast vart i råden från livsmedlesverket står det att man ska undvika en massa varor? Det enda men ska undvika helt är ostar med möggel på eller i typ. Lax har de ju okejat om den är ny och samma med charkvaror.
    Men jag håller med dig om att råden är väldigt kategoriska med tanke på att man typ har kunnat isolera listeria i alla livsmedel. 
  • 05091112
    Novalina skrev 2011-12-21 03:04:03 följande:
    Härligt att du är kvar! Drömmer Känner som du.

Hur får du VUL? Privat klinik el.? Jag ska också göra mitt allra bästa för att få till ett VUL just på fre., för då är sambon ledig och kan ta hand om sonen då, vill ju inte ta med honom själv dit.

Jag kan inte få det privat där jag bor, så det får bli att åka in till Kvinnokliniken bara, för de svarar aldrig i telefon där...

Jag börjar bli riiiktigt pirrig nu, på tor är det v.8+1 nämligen, samma dag som jag fick mf i början av okt... Skäms

Dock känner jag mej mer gravid nu än jag gjorde då, så att säga, hoppas det är ett bra tecken. Då hade ju fostret dött i magen redan i ca v.3-4...

Och idag ons ska jag och sambon på kub-info hos min bm, ska bli intressant... Jag vet verkligen inte alls hur jag ska göra i dagsläget nämligen... Tyst

ett tips till er som gör VUL förresten - ta med en kamera och fota skärmen! Gjorde jag då jag gjorde VUL med sonen i v.12, ett fint minne. Blev så otroooligt rörd av att se ett liv därinne, för jag kände mej då inte det minsta gravid, mådde inte nåt illa och magen va nästan platt. Dessutom hade jag ingen som helst koll på när jag blev gravid, gick redan på grav först. i v.6 då.
    Okej då förstår ajg verkligen att du vill göra VUL, och jag tror du kan få ett med tanke på missfallet!
    Men det låter väldigt positivt om du mår annorlunda nu!

Jag ringde KK och sa som det var, inte haft mens sen somras och testen blir inte starkare.
    Blir bara mer och mer orolig nu, kan inte prata med någon heller förutom er här. 
    Tror ni det är kört?

• Poison82
    oxle bo skrev 2011-12-21 07:18:00 följande:
    V10 idag. Det går ju framåt :) Sitter på bussen på väg hem från jobbet, ska försöka o inte somna ;)
    När har du bf då? För jag är bara i vecka 6 och har bf den 18/8
  • oxle bo

Den 24/7 men kommer garanterar bli flyttad en vecka på til. Blivit det 3 gånger förut. O så har jag ändå haft stenkol på äl. Huvudsaken det kommer en liten frisk bebis :) 0509112: fins det ingen privat klinik där du bor? Jag boka där, dom ville inte ta imorgon mig heller på sjukhuset. Hade mens i augusti senast. Håller tummarna att du bara har låg nivå men bebis mår bra. Har du tagit ett digitalt.?

• 05091112
    oxle bo skrev 2011-12-21 08:19:14 följande:
    Den 24/7 men kommer garanterar bli flyttad en vecka på til. Blivit det 3 gånger förut. O så har jag ändå haft stenkol på äl. Huvudsaken det kommer en liten frisk bebis :) 0509112: fins det ingen privat klinik där du bor? Jag boka där, dom ville inte ta imorgon mig heller på sjukhuset. Hade mens i augusti senast. Håller tummarna att du bara har låg nivå men bebis mår bra. Har du tagit ett digitalt.?
    Ja, alltså hehe, testnarkoman som man är så är dessa stickorna INTE de enda jag tagit. Jag har tagit två CB och ett digitalt i lördags också. Det första CB blev HELT negativt, men det samlade inte upp tillräckligt med urin (tar aldrig mer i strålen efter detta) och andra CB blev svagt positivt, morgonurin.

Digitala i lördags visade gravid 1-2 . Hoppas de kollar hcgökning också på KK isåfall .
    Håller på att gå i bitar nu, har en ofostrig graviditet i bagaget  
  • Hejåhå

Poison: jag gjorde tom Ul (på magen) v 6+4 pga felbokning. Vi fick då se hjärtslag. Men oftast bokas vul in så tidigt.

• Hejåhå

0501112: vanliga gyn borde väl göra ett vul, speciellt om man inte vet hur långt gången man är. De gör ju vul närande gör vanlig undersökning.

Svar på tråden Augustibebis 2012